Bukefalos 28 år!

Gaedingakeppni

Sv: Gaedingakeppni

På SIFs hemsida står det väl kort tölt och ökad i Bflokk?
 
Sv: Gaedingakeppni

Svíþjóð skrev:
På SIFs hemsida står det väl kort tölt och ökad i Bflokk?

Ja, det är det. Jag gjorde det felet då jag red B-flokk nämligen - red runt i mellantempo och fick alltså "ej visad" på kort tempo.... :o :D
 
Sv: Gaedingakeppni

Freyr skrev:
I såväl A (5-gång) som B (4-gång)-flokk har du 3,5 varv på dej på ovalbanan. Du får använda hela passrakan en gång och byta varv en gång.
På dessa 3,5 varv skall du i A-flokk visa valfritt tempo tölt, trav (gärna med en kraftfull ökning), galopp (med kraftful ökning), skritt och pass. Allt måste visas minst ½ varv (80 hästlängder) förutom skritt som du måste visa i minst 40 hästlängder (½ långsida el. 1/4 varv). I B-flokk byter du ut pass mot ökad tölt. Du måste börja eler avsluta programmet på en kortsida och FÅR börja eler avsluta programmet med ut/inridning på banan.

På SIFs hemsida finns reglerna för Gaedingakeppni under sport.

/Malin

Så man kan rida in i ökad tölt och avsluta 3,5 varv senare på en kortsida eller tvärtom? Snurrig tävling, fast man lär sig väll hoppas jag:p
 

Liknande trådar

Fritid Det är uppenbarligen en hästsko med sömmar och tåkappa men kan nån förklara resten?
Svar
6
· Visningar
536
Senast: MiaMia
·
Hundträning Hej! Är det någon här som möjligtvis kan förklara för mig principen bakom att träna startknappar för ljud, och/eller vad det kallas på...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: fixi
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp