• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horseloverno1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 6 759
Sv: GAGbett

Ja det va så jag tänkte oxå.

Vet inte om hon riktigt vet hur det ska funka då hennes häst verkligen är stark i ridningen.
Så jag har svårt att tro att detta ska ge så mycket...

Ja, då blir det inte alls lika skarpt då det finns "en gräns" för hur hårt man kan dra.
Finns dock bett som är ämnade för att fästa tyglarna så som du nämner, med två mindre sektioner i den vanliga bettringen... ska se om jag hittar en bild...

Näe... jag hittar inga bilder på det bett jag pratar om... Men när jag tänker efter så har jag nog bara sett det på ett ställe och får nu en känsla av att de specialgjort det själva...

Hur som helst funkade det superbra på flera av deras hästar! :)

Är det ett sådant här du menar?

mini-10668766.jpg

Njae... eller vi hade nog ett sådant också... Men på det som jag egentligen menade så var bettet fäst i bettringen som på ett vanligt tränsbett! Alltså utan den där lilla stången som går rätt igenom bettringen.

Svårt det var att förklara! :p Hursomhelst så trivdes många av våra hästar på denna betsling!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 885
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka