• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fjomp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 968
F

Fjomp

jag är så trött på att inte kunna html!! jag tittar på min sida, tycker den är hyfsad. sen tittar jag på några andra - och min är ju helt hemsk!! http://yster.has.it

Jag vill bara kunna göra fina, kodade sidor.. jag vet att det inte är lätt, och jag vet att det inte är något man lär sig över en dag.. och stina, jag vet adressen till webdesignskolan ;) men inget hjälper, det går åt pipskogen ändå :( vet inte riktigt vad jag ska göra, vill bara ha en fin och välbesökt hemsida..

ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA

övning ger färdighet.

Några snabba tips:

-Använd inte så stora bilder på sidan, det gör den mycket tungladdad. Skaffa ett bildredigeringsprogram som du kan förminska bilderna i (och då menar jag inte bara i pixlar, utan i byte).

-Använd inte comic sans som teckensnitt. I alla fall jag tycker att det ser ganska oproffisgt ut.

-Sidan är ganska svårnavigerad, eftersom menyn inte finns med på alla sidor, och man måste backa tillbaka till startsidan om man vill till någon annan sida.

-Nästa gång du gör en hemsida: Skissa först upp hur du vill ha den, dvs själva layouten, på ett papper. Fundera på vad som blir snyggast. Sedan ta du reda på hur du får till det.

Bilden är inte gjort med koden, så det behöver du inte kunna något html för att göra. Eller, snarare hjälper det inte hur mycket html du kan, du kan ändå inte göra bilder.

Då måste du ha ett bra bildredigeringsprogram, vilket jag tycker är ett måste om man vill kunna göra snygga hemsidor.

I övrigt är sidan gjord med en iframe i hörnet.

Håller med........ det skulle vara både snyggade och lättare och se proffsigare ut om du behåller menyn på vänstersidan på alla sidor, alternativt gör en frame av den. Det är i och för sig ett steg svårare, men du kommer ju dit snart om du läser lite. Det blir mycket med lättnavigerat och snyggt.

Öva!
Få inspiration från andra sidor!
Kolla hur andra har kodat!
Öva ännu mer!

Du kommer bara bli bättre och bättre. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
854
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 509
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka