Bukefalos 28 år!

Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Nikki o Fabian

Trådstartare
Det är så här att min cdbrännare(intern) slutade fungera, jag hittar den bland alla programm men datan säger att den inte kan hitta den.

Jag antog att den då var sönder efter att en kompis öppnat datan o kollat så alla kablar satt i, det gjorde dom.

Så jag köpte en ny extern. Jag koppla in den och skulle installera den, datan sa då att jag skulle sätta i en installations cd om jag hade någon, men det fanns inte så jag fortsatte installera utan cd. Men dum som jagvar glömde jag stänga ner virusprogrammet och brandväggen så jag fick upp ett medelande om att den installerats men inte korrekt.

Jag tänkte då att jag avinstallerar den och gör om på rätt sätt, men grejjen är den att jag inte hittar den bland programmen så jag kan inte avinstallera den. Testade sätt i en skiva för att se vad som hände. Men det hände inte så mycket mer än att skivan snurra. Datan brukar annars fråga vad man vill göra ex bränna en skiva, spela upp skiva mm mm mm. Men det händer inte ett piss. Så jag gick in på den här datorn för att hitta den, men den hamnar inte ens där.

Jag blir galen!!!!!!! Vad kan det vara för fel???? måste ju vara i min data problemet sitter, eller????????


Snälla snälla snälla, någon måste ju veta nått.
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Åhhhh finns det inte någon som har en liten aning om vad som kan vara knas??????
Kan det vara nån inställning på datan som "spärrar"? Min mp:3 funkar ju o fixa med.....
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Hej!

CD/DVD spelaren kan du inte nå via programmen på dator.
Var har du köpt cdspelaren? Fanns det inte med ngn bruksamvisning där det står hur man ska göra? Eller ngt support nummer till tillverkaren?
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Högerklicka på "den här datorn", välj "enhetshanteraren", klicka på pluset vid DVD/CD-spelare. Finns spelaren du försöker installera där? Finns det några frågetecken/utropstecken? Avinstallera i så fall, starta om datorn och gör om och gör rätt. Rätt drivrutiner hittar du troligen på tillverkarens hemsida.
 
Senast ändrad:
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Jag förutsätter att du kontrollerat så att alla sladdar sitter i ordentligt? Det ska minst finnas en strömsladd och en datasladd som sitter i spelaren.
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Hej!

CD/DVD spelaren kan du inte nå via programmen på dator.
Var har du köpt cdspelaren? Fanns det inte med ngn bruksamvisning där det står hur man ska göra? Eller ngt support nummer till tillverkaren?

Den är köpt på netonet. Det är en LG, står External Super Multi DVD/CD Writer Video to Disc one touch.

Fanns ett litet papper på hur man ska sätta sladdarna typ, den är inte komplicerad finns två knappar på den, en strömkabel med adapter och en USB kabel till datan.
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Högerklicka på "den här datorn", välj "enhetshanteraren", klicka på pluset vid DVD/CD-spelare. Finns spelaren du försöker installera där? Finns det några frågetecken/utropstecken? Avinstallera i så fall, starta om datorn och gör om och gör rätt. Rätt drivrutiner hittar du troligen på tillverkarens hemsida.

Jag har redan gjort det du skriver, men jag kan inte hitta den där, jag vet inte heller vad den ska heta, men jag har bara en grej under den kategorin och det är Sony DVD RW DW-U14A och jag antar att det är den interna, det är en gul rund prick med ett utropstecken i, vad betyder det? Och om jag ska installera om den, hur gör jag då utan skiva?
Och vart är den nya brännaren?

Självklart sitter sladdarna i.
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Gjorde en felskökning på sony apparaten och fick fram denna text: Den här enhetens drivrutin har lästs in, men själva maskinvaruenheten kan inte hittas. (Kod 41)
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Gjorde en till felsökning på en sak som hette HL-DT-ST DVDRRW GSA5169D USB Device för den hade en gul prick och utropstecken och fick fram denna text: Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Och sen gjorde jag en sista felsökning på USB Device som oxå hade gul prick med utropstecken och denna text visades: Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Gjorde en till felsökning på en sak som hette HL-DT-ST DVDRRW GSA5169D USB Device för den hade en gul prick och utropstecken och fick fram denna text: Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

Det låter ju som drivrutinerna inte är korrekt installerade. Försök ta bort och gör om.
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

Gjorde en till felsökning på en sak som hette HL-DT-ST DVDRRW GSA5169D USB Device för den hade en gul prick och utropstecken och fick fram denna text: Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

Såg nu att den här är den nya externa brännaren. Är den förlorad nu?
 
Sv: Gahhhh. Hjälp!!!!!!

I enhetshanteraren. Högerklicka på de enheter som visar fel (gula prickar med utropstecken) och välj "ta bort". Starta om, och installera rätt drivrutiner snyggt och korrekt. Se till att ha drivrutinerna klara, t.ex. genom att ladda ned dem från tillverkarnas hemsida.
 

Liknande trådar

E
IT & mobiler Har en bärbar dator, eller släpbar snarare då den är rätt stor. Nu är det nåt tjall med dvd romen (heter det så?). När jag stoppar in...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Stormogul
·
IT & mobiler Är det svårt att byta språk på XP ? Alternativt hur svårt är det att grundinstallera det ? Kan ju förklar lite så att ni förstår, jag...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: flugskit
·
J
IT & mobiler SNÄLLA, flytta inte detta till datorer. Det tar hundra år innan man får svar där och jag måste ha hjälp NU. Jag skulle behöva hjälp med...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: nidron
·
IT & mobiler Nu har jag klantat mig. Har en nyinköpt digitalkamera (Canon Powershot A70) som jag skulle installera på min dator (som kör W98)...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Venus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp