Min erfarenhet av fd travare är att dom ofta är sneda i sitt bäcken. Dett av att de ofta (inte alla, då) får relativt ensidig, och tidig träning som bäbisar. Mitt varmblod var jättesned i bäckenet, och ville absolut inte fatta galopp! Efter en korigering i kroppen så gick det ungefär hundra miljoner gånger bättre! Så, om du inte har gjort det redan, kolla så han inte är sned.
 
Det kan kanske vara en ide.Ska kolla upp vad det finna för nån häromkring genast.Alla sätt är bra utom de dåliga.
Rex
 
okej. nä.. han kan inte gå i speciellt kort galopp. han galopperar ju inte fort heller, utan ganska lagom -lite över normalgränsen :p . komplicerat, men du förstår nog. :angel:
 
:D :D Jodå jag tror jag förstår.
Som dom skrev ovan, angående snett bäcken, kan oxå helt klart vara bra att kolla upp. Min pålle ska på genomcheck nästa månad :)
 
En Equiterapeut (hur det nu stavas) ska kunna fixa sånt här.
Hör dig för i stallet eller på närmsta ridskola om någon vet någon dom brukar anlita.
Jag ska ringa min imorron :)
Tycker att totton har varit mysko sista dagarna och halvstel och irriterad. Får se om hon hittar nåt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 520
Senast: liiinnea
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 377
Senast: Lycan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp