Galoppstall

Sv: Galoppstall

Hej MaLus!

Vi skriver om varandra här! Ja, om Ida-T vill lära sig att jobba hårt ska hon definitivt kolla Olle! Men hans döttrar måste ju vara ungefär i hennes ålder och då blir det ju mycket roligare. Fördelen med att gå i lära hos Olle är ju att allt verkar plättlätt när man kommer till någon annan tränare.:D

Men duktig är han och jag älskar honom. Han var faktiskt min första kille!:love:
 
Sv: Galoppstall

Vem har påstått att det skall vara lätt dådå:bump:
Jag menar det är väl egentligen LÄTTARE att titta på TV när andra rider och jobbar :eek::eek::eek:
 
Sv: Galoppstall

Nu skrev vi om varandra IGEN.
Jag personligen ÄLSKAR tjejer och killar som har vbarit med om att arbeta TUFFT och HÅRT.Det är av någon anledning ALLTID dessa som lyckas BÄST här i LIVET.Puss
Tänk CaManen:love:Olle
det kunde man ju nästan förstått alldeles själv,för du är ju DUKTIG OCH SÖT:love:
 
Sv: Galoppstall

Tänk CaManen:love:Olle
det kunde man ju nästan förstått alldeles själv,för du är ju DUKTIG OCH SÖT:love:

Tyvärr så var jag inte så intresserad av att köra löst kutterspån i vinden på Upplandsslätten! Men har är ett gull i övrigt och jätterolig!:D

Nu har han en jätterar fru och jättegulliga tjejer. Den förra frun var också jättetrevlig och dom har två fina killar.
 
Sv: Galoppstall

Okej själv fattar jag typ inte hälften av vad ni pratar om men, jag har typ tusen frågor som jag bara vill fråga alla och... allt sånt där:D

Men när du (Camilla) började rida galoppörer du va väl ungefär 12 då? Hur lixom började du? Fick du hjälp av ngn du kände eller hur gick det till?

Jag frågar verkligen mkt
 
Sv: Galoppstall

Jag red på Swartlings ridskola inne i Stockholm och Direktör Swartling hade galoppörer och jag fick följa med ut till Täby och rida lite när jag var 11, tror jag. Sen blev det bara värre och värre.

Jag var på ridläger på Hallandsåsens Stuteri den sommaren och fick hjälpa till att rida in åringar. I träskor och utan hjälm. Det var bättre förr!

Jag ville också bara rida galoppörer så jag valde ut ställen som hade det. :laugh:

Direktör Swartling och Farbror Viktor på Hallandsåsen skulle få Olle att se ut som ett litet lamm, det var hårda gubbar det.
 
Senast ändrad:
Sv: Galoppstall

ååååååååå! va ridsugen ja blir nu:)

Men om man lixom inte precis har tillgång till ngn som har galoppörer elr sådär? Ja menar jag skulle vilja hjälpa till i ett stall och lära mej mer och mer och mer...

På ridskolan som jag red på förut hade dom en galoppör som hade gått på täby förut, och jag älskade verkligen att rida henne... inte för att hon var så himla lik en galoppör tror jag men det e så kul och åå.. jag har verkligen svårt att uttrycka mej i skrift ;)

men du hade jobbat och så i stall och så elr hur? jobbar du i stall fortfarande?
 
Sv: Galoppstall

Nu får du läsa om från början. Där har jag skrivit lite av vad jag har gjort.:cool:

Du får väl ta bussen upp till Olle. Tierp är väl hyfsat nära Uppsala?
 
Sv: Galoppstall

jaa jo det e det väl, men man kan inte bara klampa in i där ju...
 
Sv: Galoppstall

Du har råkat få svar av några gamla stofilar, som har gått den långa vägen. På den tiden de (vi) var unga och vackra fick man först visa sitt värde från backen. Sedan fick man sitta upp på någon lugn och härdig häst för skritt- och travturar. Första dagen man fick galoppera var en stolt dag.Även om man har ridit förut är tekniken lite annorlunda och det är inget dåligt uppläg.
Mitt råd är, att uppsöka ett stall och fråga om du kan få hjälpa till. Visar du dig duktig och pålitlig, kommer du att få chansarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Galoppstall

Okej så det e bara att leta upp ett stall alltså :P
 
Sv: Galoppstall

Här, det går till och med buss dit. Det här är visserligen hållplatsen efter Olle.

Försökte lägga in en länk men det funkade inte men det går i alla fall bussar från Uppsala till Olles gård, du får själv gå in på Länstrafiken.

Olles ställe heter Smedsbo och hans telefonnummer finns på galoppsport.se.

Se så! Om du inte törs ringa Olle kommer du aldrig att fixa det i galoppen.:cool:

Lycka till!:bump::bump:

Camilla
 
Senast ändrad:
Sv: Galoppstall

Okej jag ska isf ringa... Pirrigt pirrigt men helt klart att jag ska ringa:D
 
Sv: Galoppstall

Bra!!! Säg bara att du tycker att det verkar så himla kul och att du gärna vill komma och hjälpa till och lära dig så kommer det att gå bra!

Ring bara inte när han precis ramlat ner från loftet eller spikat sig på tummen!:angel:

Lycka till! Du kommer inte att ångra dig!

Kolla in busstiderna innan du ringer så du kan säga när du kan komma och så. Jag tror inte att dom börjar så himla tidigt men det tar en och en halv timme dit så du får stiga upp tidigt.

När du kollar hans telefonnummer på galoppsport.se kan du kolla om han har starthäst i dag, om han har det får du vänta att ringa.
 
Sv: Galoppstall

Oops! Jag kollade och han har två starthästar i dag så ring inte förrän i morgon. Eller i kväll om dom vinner!;)

Kan du hitta på galoppsport.se?
 
Sv: Galoppstall

Som de andra också har sagt (fast på ett lite mer krångligt sätt... :devil:)

Ta kontakt med en tränare i närheten, berätta vem du är och att du är intresserad av att lära dig mer om galoppen och undrar ifall du kan få komma dit och hälsa på någon dag.

Var sedan beredd på att du i början enbart får borsta, klappa, soppa stallgång osv.. Men visar du att du gör även skitjobbet utan att klaga och inte ger upp får du säkert så småningom skritta av/fram en häst åt någon annan, sedan trava och så småningom även galoppera! :d Men det kan ta tid så utrusta dig med tålamod och passa på att lära dig så många andra rutiner under tiden istället! :laugh: Det är väl värt väntan när man slutligen sitter där uppe i en friskare canter första gången!! :love:

Lycka till!

/Malin- yngre utgåva men som också gått den hårda vägen! :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
449
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 042
Senast: TinyWiny
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
461
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp