Game of Thrones säsong 8

Ok, jag är också förvånad över hur många som klarade sig. Men ALLA lever ju inte, the Freakin' Night King är DÖD ju!!! And his entire army!! Jag tyckte det kändes lite som när jag fick ner Diablo eller någon annan riktigt jobbig boss första gången i Diablo II, det tar flera timmar eller dagar att smälta en sån viktig händelse för mig. :laugh:

Och det är ju bra om en drake är kvar men kan mycket väl vara två. När de inte längre kan värvas till andra sidan så är de ju ett riktigt mäktigt vapen mot Cersei och tönt-Euron o co. Men jag hoppas att de är två, jag vill att de ska ha drakkompisar och inte vara helt ensamma.

Jag har just sett om delar av avsnittet + behind the scenes om avsnittet på Facebook. Älskar uppbyggnaden och framför allt de sista tio minuterna nästan helt utan dialog, bara sorglig musik och den där hopplösheten som läggs på scen efter scen. Det är så orimligt snyggt!

Det är sant! Det känns så himla konstigt bara och inte alls ”klart”. Men ja, visst kan det vara två drakar kvar fortfarande? Det var inte helt uppenbart vad som hände? Min skärm var så kass så jag såg inte om det var något helt uppenbart jag missade. Vem som helst kan få dö för min del men för guds skull och snälla, inte drakarna. :(

Och jag är SÅ enig om de sista minuterna! Det var det bästa och snyggaste med hela avsnittet! När bilder säger mer än tusen ord, verkligen.
 
Det är sant! Det känns så himla konstigt bara och inte alls ”klart”. Men ja, visst kan det vara två drakar kvar fortfarande? Det var inte helt uppenbart vad som hände? Min skärm var så kass så jag såg inte om det var något helt uppenbart jag missade. Vem som helst kan få dö för min del men för guds skull och snälla, inte drakarna. :(

Och jag är SÅ enig om de sista minuterna! Det var det bästa och snyggaste med hela avsnittet! När bilder säger mer än tusen ord, verkligen.
Jag är också osäker på vad som hände med Jons drake. Den kraschlandade rätt hårt men sen såg man den väl inte igen?
 
Inte bara jag som har problem med tillräckligt bra skärmkvalitet med andra ord. Kan verkligen irritera skiten ur mig de avsnitt som är långa och mörka.
 
Jag är också osäker på vad som hände med Jons drake. Den kraschlandade rätt hårt men sen såg man den väl inte igen?

Jag hoppas verkligen att den är kvar. Det måste väl ändå vara så mycket kvar, av allt liksom? Kan inte riktigt se Dany utan både den självklara rätten till tronen och utan drakar, och hoppas verkligen inte att hennes karaktär försvagas.
 
😂 Kunde inte låta bli att dela med mig av denna
FB_IMG_1556545739930.jpg
 
Jag har sällan suttit spänd med så hög puls under så lång tid. Hela avsnittet var långt och outhärdligt (av spänning). Mest på ett bra sätt, men är också besviken på några saker.

Det var så otroligt snyggt gjort när Melisandre sätter eld på alla dothrakis svärd. Sedan ser man ljusen bege sig mot fjärran och slocknar sedan sakta ut i takt med att ropen tystnar. Jag kan bara tänka mig hur det kändes för de som stod kvar i Winterfell och väntade på varelserna i mörkret... ryyyys!

Blev sjukt rädd att Drogon skulle stryka med när Dany räddade Jon. Såg ju ut som att de skulle dra ner honom och faktiskt lyckas döda honom. Trodde nästan att Dany skulle dö då med.

Jag tänkte många gånger att ingen skulle klara sig, men fick då och då upp hopp om att de kanske på något sätt skulle lyckas ändå. I slutet var det uppenbart att någon skulle lyckas döda Night King. Det var ju det enda sättet att komma levande ur slakten. Ponera att alla i Winterfell dog och så ställs de dödas arme mot Cersei. Det finns få incitament för tittarna att behålla intresset för serien då. Att kolla på tre avsnitt när det bara är karaktärer man ogillar som slåss mot varandra - nä, så kul tycker åtminstone inte jag att det är. Tyckte det var snyggt att Arya fick vara den som dödade Night King.

Slutet kändes oerhört influerat av Sagan om konungens återkomst, när Aragorn och gänget slåss utanför portarna till Mordor. Man tror att allt hopp är ute men så plötsligt förintas all ondska.

Det var för många karaktärer som klarade sig. På ett sätt är det såklart bra, men ytterligare en gång har nu produktionen blivit mer klassisk Hollywood-film än GoT. Det var otroligt många räddningar som hände i sista sekund och till slut blev jag beredd på att någon skulle komma och rädda karaktärerna, även om det såg mörkt ut.

Gillade Arya och Hundens reunion.
 
Mycket bra avsnitt med många riktigt bra scener. Min favorit är när man ser eldarna från dothraki slockna och sedan när några hästar kommer tillbaka, man verkligen känner hopplösheten där. Scenerna där John går runt i slutet och när Arya gömmer sig i biblioteket är också riktigt bra.

Jag är dock lite besviken på Bran. Han har känts så fruktansvärt meningslös hela serien och man har liksom väntat sig att de byggt upp honom till just det här ögonblicket och så gör han... ingenting! Trodde verkligen han skulle döda night king på något vis.

Jag hade hoppats på att den här striden skulle varit i slutet av säsongen istället nu känns det lite som att vi är tillbaka på ruta ett. Det stora zombiehotet är borta och vi kan återgå till alla politiska intriger. Känns som att det finns otroligt många storys kvar här. Hur går det för John och Dany? Vem av dem har rätt till tronen och är det någon konflikt där? Hur kommer det lösa sig mellan Lannister syskonen? Hur ser Sansas framtid ut och kommer det fungera med Dany? Gendrys rätt till tronen, hur kommer det spela ut? osv osv.. Jag vet inte men det känns som att det blir svårt att knyta ihop allt detta på ett tillfredsställande sätt på bara tre avsnitt, framförallt eftersom the big bad som de byggt upp under typ sju år bara dog under ett avsnitt.

Sen hade jag faktiskt önskat att fler dog i detta avsnitt. T.ex får man ju se hur Jaime blir helt dränkt under zombies typ, ser extremt mörkt ut för Brienne där också men sedan i slutet så har de bara magiskt klarat sig på något vis? Känns som att de verkligen fegar nu och inte vill riskera att döda av fan favourites. Skulle faktiskt inte förvåna mig om vi inte får några fler deaths nu bortsett från Cersei och han farbrorn till Theon och Yara. Kanske Jaime dör på något heroiskt sätt.
 
Mycket bra avsnitt med många riktigt bra scener. Min favorit är när man ser eldarna från dothraki slockna och sedan när några hästar kommer tillbaka, man verkligen känner hopplösheten där. Scenerna där John går runt i slutet och när Arya gömmer sig i biblioteket är också riktigt bra.

Jag är dock lite besviken på Bran. Han har känts så fruktansvärt meningslös hela serien och man har liksom väntat sig att de byggt upp honom till just det här ögonblicket och så gör han... ingenting! Trodde verkligen han skulle döda night king på något vis.

Jag hade hoppats på att den här striden skulle varit i slutet av säsongen istället nu känns det lite som att vi är tillbaka på ruta ett. Det stora zombiehotet är borta och vi kan återgå till alla politiska intriger. Känns som att det finns otroligt många storys kvar här. Hur går det för John och Dany? Vem av dem har rätt till tronen och är det någon konflikt där? Hur kommer det lösa sig mellan Lannister syskonen? Hur ser Sansas framtid ut och kommer det fungera med Dany? Gendrys rätt till tronen, hur kommer det spela ut? osv osv.. Jag vet inte men det känns som att det blir svårt att knyta ihop allt detta på ett tillfredsställande sätt på bara tre avsnitt, framförallt eftersom the big bad som de byggt upp under typ sju år bara dog under ett avsnitt.

Sen hade jag faktiskt önskat att fler dog i detta avsnitt. T.ex får man ju se hur Jaime blir helt dränkt under zombies typ, ser extremt mörkt ut för Brienne där också men sedan i slutet så har de bara magiskt klarat sig på något vis? Känns som att de verkligen fegar nu och inte vill riskera att döda av fan favourites. Skulle faktiskt inte förvåna mig om vi inte får några fler deaths nu bortsett från Cersei och han farbrorn till Theon och Yara. Kanske Jaime dör på något heroiskt sätt.
Jovisst känns det lite snopet att night king och hela hotet bortom muren är borta, men samtidigt är en hel del folk enade nu som man aldrig trodde skulle gå att ena. Allianskartan har ritats om.

Fattar inte hur de ska klara av att kriga mot Cersei nu. De har väl knappt någon armé att tala om? Alla dothraki och unsullied blev väl zombiemat? Nu kanske drakarna får visa hur kraftfulla de faktiskt är. Så vitt jag minns så ska ju i princip hela kings landing vila över ett stort lager wildfire. Finns det en risk att drakarna tänder på förrådet och spränger hela staden i luften?
 
Också besviken på att så många överlevde! Brienne trodde jag absolut skulle stryka med, möjligen Jamie också. Kanske någon av John eller Dany. En till av drakarna. Överlevde Greyworm? Misandei?
 
Alltså jag blir lätt irriterad på allt gnäll om att produktionen är si eller så. Game of Thrones har ju framförallt varit överraskande och serien har väl aldrig ”betett sig” som folk tror eller förväntar sig. Så även nu. Varför förvänta sig något överhuvudtaget i den här serien?
Det vore ju lika förvånande om alla överlever som om alla dör, det är liksom meningslöst att ens försöka ha teorier om hur det kommer gå.
Och nej jag tror verkligen inte att de försöker hålla folk nöjda. De utvecklar väl storyn så som de anser blir bäst.
 
Alltså jag blir lätt irriterad på allt gnäll om att produktionen är si eller så. Game of Thrones har ju framförallt varit överraskande och serien har väl aldrig ”betett sig” som folk tror eller förväntar sig. Så även nu. Varför förvänta sig något överhuvudtaget i den här serien?
Det vore ju lika förvånande om alla överlever som om alla dör, det är liksom meningslöst att ens försöka ha teorier om hur det kommer gå.
Och nej jag tror verkligen inte att de försöker hålla folk nöjda. De utvecklar väl storyn så som de anser blir bäst.
Fast det är väl inte konstigt om det man fastnade för i serien prioriteras bort framför mer action och hjälteaktiga scener? Det blir en helt annan sorts serie än den man såg från början. Sen tycker jag absolut att ett storslaget slag är på sin plats såhär på slutet, och det var verkligen jättebra. Men där är också element jag tycker är sämre just eftersom serien ändrats så pass mycket i karaktär.
 
älskade det här avsnittet :love: hade möjligen önskat att några fler dog och att det hade funnits några fler dothrakier kvar. Dom hade behövts mot Cersei.
 
Jovisst känns det lite snopet att night king och hela hotet bortom muren är borta, men samtidigt är en hel del folk enade nu som man aldrig trodde skulle gå att ena. Allianskartan har ritats om.

Fattar inte hur de ska klara av att kriga mot Cersei nu. De har väl knappt någon armé att tala om? Alla dothraki och unsullied blev väl zombiemat? Nu kanske drakarna får visa hur kraftfulla de faktiskt är. Så vitt jag minns så ska ju i princip hela kings landing vila över ett stort lager wildfire. Finns det en risk att drakarna tänder på förrådet och spränger hela staden i luften?
Jag tror faktiskt inte att det är helt orimligt att King's landing så att säga jämnas med marken, att järntronen och själva sätet för kungariket liksom försvinner. Kanske blir Winterfell det nya stället liksom? Sen finns det väl lite logistiska problem med det men man vet ju aldrig :)
Alltså jag blir lätt irriterad på allt gnäll om att produktionen är si eller så. Game of Thrones har ju framförallt varit överraskande och serien har väl aldrig ”betett sig” som folk tror eller förväntar sig. Så även nu. Varför förvänta sig något överhuvudtaget i den här serien?
Det vore ju lika förvånande om alla överlever som om alla dör, det är liksom meningslöst att ens försöka ha teorier om hur det kommer gå.
Och nej jag tror verkligen inte att de försöker hålla folk nöjda. De utvecklar väl storyn så som de anser blir bäst.
Men om vi inte ska förvänta oss något och inte ha några teorier förstår jag inte riktigt syftet med den här tråden?

Jag tror absolut att fan favourites spelar in med tanke på hur stor serien har blivit. Blir folk tillräckligt förbannade ser jag det inte alls som omöjligt att vissa kanske skulle välja bort HBOs tjänster till fördel för andra, det kommer ju fler och fler och folk måste börja välja. Game of Thrones är ju deras flaggskepp och hur nöjda folk är med den efter den är slut tror jag absolut underlättar eller försvårar framtida releaser.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 966
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 943
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 896
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 860
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp