Game of Thrones säsong 8

Puh. Två måndagar till med uppstigning kl 0530-ish. Ändå lyckades jag se ett ord från en Twitternotis på telefonen den här gången trots mina försök att undkomma allt som kan hinta om innehållet i det nya avsnittet. Men det var ingen superspoiler utan kunde möjligen betyda lite av varje, innan man sett avsnittet.
 
Puh. Två måndagar till med uppstigning kl 0530-ish. Ändå lyckades jag se ett ord från en Twitternotis på telefonen den här gången trots mina försök att undkomma allt som kan hinta om innehållet i det nya avsnittet. Men det var ingen superspoiler utan kunde möjligen betyda lite av varje, innan man sett avsnittet.
Råkade också öppna twitter i morse, jag som väldigt sällan kollar twitter annars 😎
 
Gah!
Helvete. Det här kan ju gå hur som helst. Dany är ju skogstokig efter det här med både draken och missandei, samtidigt är det svårt att se att hon kan använda Drogon i krig när de har de där jävla drakdödarvapnen överallt. Han kommer ju inte komma nära.

Tror ni det är Jamies barn och att Cersei lurar Euron eller fick hon missfall men är nu gravid igen?
Jag får fortfarande inte ihop tiden om det är Jamies barn. Hur långt gången skulle hon vara isf? Hon borde ju vara synbart gravid sen ett bra tag tillbaka, vilket Euron borde sett när de hade sex första gången?
Och tror ni Euron fattar misstankar iom att Tyrion pratade om barnet = visste om graviditeten? Euron fick ju precis veta själv.
 
Ja, vallgraven hjälpte till en gräns, men hade dom haft 2 och mer eld och dessutom satsat på ett försvar inifrån slottet hade dom inte behövt förlora lika många, och färre döda hade kommit tillbaka.

Att Night King skulle väcka de döda till liv var ju inte direkt svårt att lista ut (det var väl ändå hans typ bästa gren?) - att han fick extra många att väcka till "liv" kändes mest onödigt för mig.

Strategin för slaget var för mig obegriplig och eftersom de tidigare haft rätt mycket bra ideér när det kommit till slag kändes det bara sååå trist att när storbossen väl skulle dödas gjorde dom mängder med nybörjarfel.


@Lavinia Vallgravarna hjälpte ju bara till en gräns, sen hade de ju behövt mötas oavsett? De döda tog väl sig över. Och de använde ju drakarna. Men de döda hade också en drake. Sen gick det ju sådär, när det t.ex. visade sig att drakeld inte kunde ta kål på The Night King, som i sin tur stövlade runt och väckte upp alla igen.
 
Gah!
Helvete. Det här kan ju gå hur som helst. Dany är ju skogstokig efter det här med både draken och missandei, samtidigt är det svårt att se att hon kan använda Drogon i krig när de har de där jävla drakdödarvapnen överallt. Han kommer ju inte komma nära.

Tror ni det är Jamies barn och att Cersei lurar Euron eller fick hon missfall men är nu gravid igen?
Jag får fortfarande inte ihop tiden om det är Jamies barn. Hur långt gången skulle hon vara isf? Hon borde ju vara synbart gravid sen ett bra tag tillbaka, vilket Euron borde sett när de hade sex första gången?
Och tror ni Euron fattar misstankar iom att Tyrion pratade om barnet = visste om graviditeten? Euron fick ju precis veta själv.

Ååh jag tänkte inte ens på det där med ungen! Euron borde ju absolut fatta misstankar som precis fick veta! Tror att det kommer leda till att Cersei står ensam sen. Eller att Euron dödar Cersei själv?
 
Jag börjar få på känn att Cersei kommer vinna detta. Dany är för känslostyrd och självsäker och kommer ha död på alla drakarna och då har hon nog inte så mkt att komma med. Framförallt inte som hon inte lyssnar på sina rådgivare överhuvudtaget. Varys har ju mer eller mindre sagt att hon har tappat vettet och det är väl underförstått att han kommer gå emot henne på något sätt då, antagligen till Jons fördel. Men då kommer det redan vara för sent.

Och sen kommer Arya döda Cersei. Jag tror inte att någon kommer åt henne utan att smyga liksom.
 
Jag börjar få på känn att Cersei kommer vinna detta. Dany är för känslostyrd och självsäker och kommer ha död på alla drakarna och då har hon nog inte så mkt att komma med. Framförallt inte som hon inte lyssnar på sina rådgivare överhuvudtaget. Varys har ju mer eller mindre sagt att hon har tappat vettet och det är väl underförstått att han kommer gå emot henne på något sätt då, antagligen till Jons fördel. Men då kommer det redan vara för sent.

Och sen kommer Arya döda Cersei. Jag tror inte att någon kommer åt henne utan att smyga liksom.

Speciellt eftersom Dany säkert kommer agera innan Jon har hunnit fram till Kings Landing. Ser inte bra ut för hennes del.
 
Och sen kommer Arya döda Cersei. Jag tror inte att någon kommer åt henne utan att smyga liksom.

Det tror jag också. Det är det sista hon har kvar, känns det som. Hon verkar liksom inte sträva efter något rike eller annat värdsligt. Hon är bara ute efter hämnd och Cersei är nr ett på hennes lista.

Sen börjar ju som sagt Dany flippa, Varys gå emot henne och det känns som om Tyrion och Jon börjar tvivla också. Det har potential att kunna bli den största striden, känns det som.
 
Det här med galna spekulationer. Spekulerar jag alldeles vilt och galet om jag tänker på det faktum att Tormund och alla wildlings genast drog sig tillbaka till norr om muren: Kan det finns något kvar där som lurar?

Eller är precis alla white walkers finito nu, i och med att The Knight föll och bara han hade det speciella bandet till de andra? Och Ghost, är han bara en kuliss? Det var det, det. Eller? Ett (taskigt, om man kollar sociala medier ;)) farväl?

Jag börjar i alla all få svårt att tro det ens kommer finnas någon tron. Att någon ska kunna sätta sig där och ba ”HA jag vann”... nja? Men svårt att förstå att allt ska knytas ihop på två (!!!) avsnitt nu. Danys utveckling känns mest spännnde nu.
 
Dagens avsnitt var jättebra! Mycket intriger, taktiskt spel och annat som kan spela stor roll för utfallet framöver. De bygger ju verkligen upp för att Dany ska bli förrådd och efter Cerseis avrättning av Missandei känns det som ett möjligt scenario. Fattar bara inte hur hon ska våga använda Drogon mot de enorma skorpionerna. Det krävdes inte många pilar för att störta Rhaegal, och de verkar ha måååånga skorpioner.

Intressant att Jaime rider söderut. Det var inte särskilt överraskande, han visade en sida hos sig man känner igen från tidigare säsonger. Hade blivit mer förvånad om han stannat i Winterfell och levt lycklig resten av sina dagar med Brienne.

Arya och hunden red söderut, värt att lägga på minnet.
 
Gah!
Helvete. Det här kan ju gå hur som helst. Dany är ju skogstokig efter det här med både draken och missandei, samtidigt är det svårt att se att hon kan använda Drogon i krig när de har de där jävla drakdödarvapnen överallt. Han kommer ju inte komma nära.

Tror ni det är Jamies barn och att Cersei lurar Euron eller fick hon missfall men är nu gravid igen?
Jag får fortfarande inte ihop tiden om det är Jamies barn. Hur långt gången skulle hon vara isf? Hon borde ju vara synbart gravid sen ett bra tag tillbaka, vilket Euron borde sett när de hade sex första gången?
Och tror ni Euron fattar misstankar iom att Tyrion pratade om barnet = visste om graviditeten? Euron fick ju precis veta själv.
Jag tänkte samma som du angående barnet. Det är egentligen helt ologiskt att det är Jaimes barn med tanke på tiden, men jag tror faktiskt att det är det. Cersei verkade inte helt emotionellt stabil när hon berättade om barnet för Euron och jag tolkade det som att hon sörjer att Jaime inte kan vara vid hennes och barnets sida. Jag tror att Euron i så fall misstänker något. Kan bli en spännande twist där.
 
Jag tänkte samma som du angående barnet. Det är egentligen helt ologiskt att det är Jaimes barn med tanke på tiden, men jag tror faktiskt att det är det. Cersei verkade inte helt emotionellt stabil när hon berättade om barnet för Euron och jag tolkade det som att hon sörjer att Jaime inte kan vara vid hennes och barnets sida. Jag tror att Euron i så fall misstänker något. Kan bli en spännande twist där.
Jag är fortfarande skeptisk till att det finns ett barn i hennes mage, kanske att där fanns ett från början som var Jamies men att att hon fick missfall. Cersei är nog väl medveten om att hennes kärlek till sina barn varit hennes "svaghet" och att tex. Tyrion tror att det gör hennes förhandlingsbar och att det ger henne ett övertag hos Euron och Jamie.
 
Jag tyckte nog avsnittet var lite segt. :o

Känns ju onekligen som att Cersei kommer sitta kvar på tronen och att Dany kommer bli tokig ungefär :D
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 529
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 592
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 479
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 033
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp