Gamla katter, vem har den äldsta?

mimmipigg

Trådstartare
Jag läste just Solviras tråd om sin blinda katt.
Jag har också en katt som fått grå starr han är nog inte helt blind, men är det inte jätteljust ser han inget.
Han fyllde 18 år den 26 februari och har inte gått ut på hela vintern men nu när vårsolen kommit går han ut varje morgon en stund.
Han lever annars sina dagar i vattensängen på en yllefilt det är hans revir.
Vi har de senaste vårarna sagt att det är nog sista sommaren, men ingen har riktigt hjärta att ta bort honom så när det kommer till kritan blir han kvar, och så länge han verkar nöjd med sitt liv får han väl ligga kvar i vattensängen.
Finns det nån här med en äldre katt?
 
Min katt var tvungen att avlivas förra året. Han blev 18 år. Snyft, snyft :cry:. Den äldsta katten som jag känner till dog för några år sedan, 26 år gammal. :)
 
Grann katten som dog förra året måste ha varit över 25 år. Den var gammal redan när jag var liten... Smarta katter kan nog bli rätt gamla.

malu
 
Har en nu som är 15 år. Han är så pigg att jag nästan tror han är bara 2 år :D. Tur det för snart får jag hem min lilla pys (Norsk skogkatt)
Bilder på min gammelkatt (Rasmus) och min lilla unge (Crusader) finns här: http://fosie.dyndns.org/katt
 
26 år den katten måste ha glömt att det var dax att dö :crazy:
Jag hittade en ålderstabell hos veterinären där kattår räknades om till människoår och en katt som fyllt 18 år var enligt denna tabell 86 år. Hur gammal var då en 26-åring?
 
Min pappas abessinier fyller 18 den andra juni. Han är inte fullt så rörlig som förr och har nog blivit lite senil. Men go ändå! ;)
 
Min bonnkatt blev 19 år innan hon avlivades pga cancer. Lika pigg och vital som när hon var yngre. Äldsta jag känt var 22 år. 15-20 år är ingen ålder på en katt, de är betydligt mer långlivade än hundar. :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Hästmänniskan Väldigt, väldigt lång och komplicerad historia. Vet inte om det är rätt forumdel. Jag är 18 år, har flyttat hemifrån. Bor 10 mil från...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 427
Senast: LindgrenV
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 371
Senast: Fille
·
A
Övr. Katt När Smulan var ett foster hade hennes mamma en obehandlad infektion. Detta gjorde Smulan blind på ena ögat men viss syn på det andra(hon...
Svar
12
· Visningar
1 088
Senast: alfur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp