Bukefalos 28 år!

Gamla lantraser

A-K.Eng

Trådstartare
Vilka av er här har djur av gamla svenska lantraser? Min lillasyster och jag är lite sugna på att skaffa får av en ras jag inte minns. Det skulle vara nån ras som finns i genbank av något slag. (Det märks att jag inte är insatt va?) Vi ska ha ett par tre stycken att beta av där hästarna inte äter.

Vad innebär det att ha genbanksdjur?

Berätta gärna om era djur.


/AK
 
Sv: Gamla lantraser

Jag vill egentligen ha merinofår, men var fasen får man tag i såna? Importera från där nere?

Lillsyrran vill ha genbanksfårskallar. Så det får väl bli det.

Det enda kravet jag har är att det är finullsfår, jag är lite pysslig och tycker om att arbeta med ull. De går ju att äta med, fast det är inte det vi tänkt för fårskallarna i första hand direkt.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Vi har flyttat till en gård med ett par hektar igenväxt betesmark. Vi skulle gärna se att det blir lite avbetat och öppet igen och har...
Svar
3
· Visningar
1 705
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 346
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 448
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp