Bukefalos 28 år!

Gamla sjuka svenska elefanten!

Sv: Gamla sjuka svenska elefanten!

Nej, jag är ärlig. Ja, då kan du leva i din värld. Klart det går tvinga elefanter till vad som helst. Att elefanter blir arg och mejar ned folk..givetvis gör dom det då frustrationen blir för övermäktig..men i det hela är dom ganska fogliga, tåliga...och gör vad som krävs..till viss gräns.
 
Sv: Gamla sjuka svenska elefanten!

Hur då?
Vart i ligger tvånget??
Berätta mer..

Jag ska inte säga att alla cirkusar dresserar sina elefanter på ett oschysst sätt, men det är snarare regel än undantag verkar det, Brazil Jack i synnerhet har ju varit utpekade flera gånger innan för sin illavarslande djurhållning och dressering av djur. Det var dom som fick mig att bojkotta cirkus från början.

Det är "enkelt" att dressera en flera ton tung bjässe, man gör som med allt annat. Börjar när dom är små, vad jag förstått bryter man ner och bygger sedan upp-manipulation. Trots elefantens överlägsenhet rent fysiskt underkastar den sig en människa. Det är inte ovanligt att påk används i dresseringen för att korrigera elefanten. Det är ju inte för inte man så ofta hör om elefanter som plötsligt får raseriutbrott och bryter ut, dom får väl nog tillslut. En annan grej som är fruktansvärt sorglig är att depression är väldigt vanligt hos elefanter i fångenskap. Usch jag får i hjärtat bara av att tänka på det. :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 460
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 897
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 683
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp