Är iväg och snor internet så det här blir lite hafsigt, dålig på att skriva från mobilen...
Har nu hjärtlöst bestulit
@Trott på hennes spännande overlock, och ännu mer hjärtlöst skruvat isär min nya skatt!
Bilder, huller om buller:
Nu kan jag inte riktigt se vilka bilder jag lagt in eller i vilken ordning men det borde vara maskineriet och spännmekanismen. Hittade flera intressanta problem! Flera ställen satt ett slags plastigt papper fast i leder, pillrigt att lirka loss. Spänningen hade ett problem per enhet nästan, en var vildgängad, en var väldigt rostig (spillt ngt Trott?

, och en hade plast i sig... Relativt lätt att rensa ur, men hur får man ihop dem igen i samma läge!?
Sen gigantiskt problem med timingen på de där små näbbarna som kör tråden runt nålarna! Vet inte vad som hänt för den kunde inte bilda stygn alls när jag provade den. Efter lite micklande lyckades jag dock räkna ut ungefär hur stygnen ska bildas och fixa timingen. Den är väl knappast helt korrekt, men nu bildar den stygn helt ok i alla fall

Enormt rolig apparat! Jösses vad jag inte begriper mig på den!

Hade verkligen velat ha internet nu så jag kunde googla!!!

Men det kanske går att räkna ut saker själv också... Just nu syr den i alla fall som sagt - och så otroligt stretchiga sömmar

- men jag måste försöka räkna ut sambandet mellan de olika trådspännarna...
II'll be back!
...i april.