Gammalt hö

Sätt upp en lapp i närmsta trädgårdsbutik: Skänkes mot avhämtning. Kan nämligen användas till täckodling /marktäckning i rabatter, och de som håller på med det är alltid på jakt efter mer organiskt material! Också bra att varva i komposten!
 
mina getter används till motion.. du anar inte vilken kondition man får av att jaga kräken i grannarnas trädgårdar, eller vilka muskler man får av att ständig försöka förbättra deras staket, så att de håller sig på plats :D de vaken mjölkar eller är dräktiga utan går mest runt å äter upp vinbärsbuskarna :banana:
 
Nej, mogligt eller dammigt ho stoppar man ju inte in till hastarna. Men det stod ju ingenting i inlagget hur pass daligt hoet var. Och det ar val klart att man vet om de ater hoet eller inte...antingen sa forsvinner det ho, eller sa gor det det inte.
 
Äntligen har jag fått reda på vad man kan använda en get till.
Jag har alltid sagt att enda sättet man kan hägna in en get är att först ta livet av den och sen sätta upp staketet! :o
Men nu vet jag man har dem för att själv få motionera. :idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: jemeni
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 607
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
990
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp