Går det ända hundens morgonpigghet?

Sv: Går det ända hundens morgonpigghet?

Självklart går det att ändra rutinerna. Det är "bara" att vara mer envis än hunden.
Vill du inte att hon ska väcka dig tidigt så får du sluta att gå upp när hon väcker dig.

Jag hade en period när Camaro väckte mig klockan 5 varje morgon (jag hade börjat jobba tidigt hela sommaren och hon fortsatte med de rutinerna) men då bestämde jag mig för att jag inte tänkte gå upp före 8 och ignorerade henne i flera timmar. Det var asjobbigt att ha en hund som stod och vrålskällde i örat på mig i flera timmar men det tog inte allt för lång tid innan hon slutade vakna så tidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
682
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp