Går det att värma om bommen på alla Crown?

bunny

Trådstartare
Jag har köpt en Crown dressyrsadel, denna är lite annorlunda. Den är gjord av läder och syntetsmaterial!
Info som jag fick av förra ägaren var att H**ks tog in den i begränsad upplaga för ca 2-3år sedan. Det ska vara storlek vid på den med det är mer som en normal mot vid enligt mig:crazy:
Jag vill gärna värma om bommen på den för den är superskön och har ingen lust att sälja:cry:

Vet nån något om denna modell? Går det att värma om?

Bilder på sadeln

Sv: Går det att värma om bommen på alla Crown?

Hööks har mig veterligen aldrig sålt Ideaal/Crownsadlar? Aldrig sett någon med Crownmärket som du har på bakvalvet heller. Men, på lilla 'ploppen' fram vid sidan av framvalvet - vad står det där?

Men blä, har varit i stallet och tittat närmare på den och det står "Black horse" under lillkåpan:cry:
På knappen står det 1970 och det är någon liten bild på någon bockande häst och cowboy:mad: Sökte genast här på buke och hittade någon som vill ha en värdering på sin Crown och hon beskriver helt och fullt hur min sadel ser ut! Så den är den sadeln jag köpt:grin:

Vad jag förstått nu är att det är en superbillig sadel som inte är mycket att hurra för, men jag tycker att den är ganska välgjord och stadig samt grymt skön:eek: Jag skulle aldrig gissat på att det var en så kallad "skitsadel".

Vet någon nåt om denna sadel? Nypris? Hållbarhet? Lägger upp ett par bilder till..

Fler bilder på sadeln

Det är säkert en Crown, men inte 'den Crown' man tänker på när man hör det sas. Ideaal är ett sadelmakeri som gör Sadlar, välkänt märkt, bra kvalitet (och en miljard modeller). Deras sadlar går under namnet Crown alt Ideaal Crown i Sverige. Och det jag trodde du menade och därför jag blev lite konfys för de ska inte 'se ut så' och har aldrig sålts via Hööks.

Men då är jag med.

Har svårt tro man kan värma om bommen på den tyvärr, men du får väl försöka ta reda på vad det är för bom, dvs ta den till en sadelmakare? =)

Alltså jag trodde att det var en Crown(the real deal) jag köpt:o Att min inte såg ut som de andra tog jag som att min var lite speciell då den var gjord i både syntet och läder+ att jag tänkte att dom gjort en budget variant därav tillgänglig på h**ks!

Nu är jag nyfiken vad jag har för sadel och tar tacksamt emot info om den:)

Den tråden har jag hittat tidigare, som jag skrev i ett tidigare inlägg hittade någon annan som beskrev en sadel som lät på pricken som min sadel här på buke.
Men det framgår inte något direkt om den, hon svarar att det inte är hennes sadel när någon lägger upp en bild och frågar om det är hennes sadel.

Igår hittade jag en annons på en likadan sadel:eek: Jag har letat överallt efter info men inte hittad! I annonsen står det att sadeln är köpt på H**ks för 3år sedan, alltså samma story som när jag köpte min! Kanske stämmer det i alla fall:confused:

ATt den är köpt på Hööks stämmer säkerligen. Det enda som inte stämmer så att säga är att det är en Ideal Crown. Utan det är en modell som kallas Crown, men som inte har med dem att göra. Så, vad gäller värdet lär det vara lågt (såg nånstans nån skrev nypris 5995 kr), och jag är högst tveksam till att det till det priset sitter en bom i som går att värma om.

Men en sadelmakare kan hjälpa dig med att kika på vad det sitter för bom i den.

Hm ja jag får nog brumma iväg till Strömsholm och låta dom kika på den:grin:
Kanske går det att göra något med stoppningen så den passar bättre:confused:

Annars får jag väl lägga ut den på annons då! Jag har startat en till tråd så jag ska få lite info om den, blir klurigt att veta vad man ska skriva om den annars:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 505
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Har en Crown Jessica-sadel med normal bomvidd som i våras låg perfekt på min frieser. Till min stora sorg har den nu börjat glida bakåt...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: puppa
·
Utrustning Har köpt en sadel där säljaren sa att det var en Crown som var inköpt på H**ks för 2-3år sedan:confused: Sadeln skulle ha sålts i...
Svar
1
· Visningar
1 883
Senast: Casacha
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 292
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka