Gårdagens ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår höll jag på få mig en flygtur. Slutet på lektionen (Vi red serpentinbågar skritt-trav-skritt) och Herr häst var väl lite trött, jobbigt behöva böja in de där stela bakbenen.
Kände hur han började släppa bettet (inget bra tecken) och krulla ihop sig. Försökte rida framåt så gått det gick. Sen skulle vi galopp på volten, jag förbereder fattningen......och får tvärbromsa :meh:. DET uppskattades INTE av Herr Häst. Kändes verkligen som att sitta i en katapultstol :bump::bump::bump:. Väste visst något till "trafikstockningen" så jag fick be om ursäkt efteråt. Men det var så surt, för vi hade fått in en sån himla bra känsla och så POFF var den borta :cry:. Hade velat haft kvar den känslan till nästa vecka när det är markarbete.
Men jag fick alla fall beröm av en bekant (vi red i samma grupp förut) att det sett jättebra ut fram till :bump::bump::bump: så det får jag ta med mig till nästa vecka. Det och massa morötter att muta med innan lektonen kanske :cool:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: cewe
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 528
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 775
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp