Gardasil, FARLIGT!?

Sv: Gardasil, FARLIGT!?

KL

Fast det skyddar bara mot 2 av 13 virusar som orsakar. Är det verkligen värt det då ? Ingen vet ju heller hur länge en vaccination skyddar.
 
Sv: Gardasil, FARLIGT!?

Det kan man kanske, men det är troligt att du kommit i kontakt med det om du är sexuellt aktiv. Det gäller flera olika virus också, och det är inte säkert att det går att testa för alla.
 
Sv: Gardasil, FARLIGT!?

bara en fundering, om man nu tex som 17-18 eller äldre vill vaccinera sig och man inte är/varit sexuellt aktiv alltså helt grön, för det finns det ju en skara det med, borde då inte vaccinet ge samma skydd isf??
för det har väl inget med åldern i sig o göra?? utan om man har varit utsatt för smittkälla och kan vara bärare på viruset som vacc inte hjälper??
 
Sv: Gardasil, FARLIGT!?

Allmän vaccination i skolan görs på flickor som sannolikt inte debuterat sexuellt, därav åldern.

Vid senare ålder får man nog betala själv, men skyddet blir förstås samma om man är oskuld.
 
Sv: Gardasil, FARLIGT!?

Har sett alltför mycket hemskheter relaterat till cervixcancer för att jag skulle våga låta bli. :cry:

Drar några ex: gravid kvinna (26 år ca) i v 17, måste abortera fostret pga sjukdomen, veckan därefter wertheimopereras hon (man tar bort RUBBET+lymfkörtlar).

25-årig kvinna, cervixcancer upptäcks i samband med förlossning, kvinnan dör efter 10 mån.

22-årig kvinna, stark barnönskan, cervixcancer upptäcks, Wertheimopereras.

(Och det var bara några...)


Det finns alltid människor som drabbbas av biverkningar av vaccinationer (och andra läkemmedel), men om man ser till hur många som får allvarliga biverkningar, relaterat till följderna av cervixcancer så är valet för mig lätt.

Åh säg inte sådär, jag skall iväg och testa mig snart, är SÅ rädd att jag har det ... (har haft en blödning som inte slutar, har hållt på i 8 veckor. Det enda jag kan se som ger de symptomen är livmoderhalscancer...)

Önskar att det funnits vaccin och att jag fått det när jag var liten :cry:
 

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 724
Senast: Varmblod90
·
Ridning Har en häst född 1987. Korsning och import Polen. Nu har jag börjat att få ner honom i vikt efter sommarbetet och börjat att fundera på...
Svar
10
· Visningar
1 612
Senast: c0pyright
·
Hästhantering Satt på Youtube och hittade den här videon där en minishettis leker med en shire...
2
Svar
29
· Visningar
4 702
Senast: amkm
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 096
Senast: Raja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp