Gardinhjälp!

Sasse

Trådstartare
Jag behöver införskaffa en nya gardiner till ett av mina fönster, eftersom det jag har är något för kort :D Men det är ju en djungel! Någon som har tips vad som kan passa?

Mina enda önskemål är att tyget ska kunna falla fritt sas (inte behöva strykas), och vara relativt insynsskyddat.

6678D63E-10AB-4BBC-A042-942DD32DA7C8.jpeg
 
På vilket vis är det en djungel? Är det inte bara att bläddra tills du hittar något mönster eller färg du gillar? Gardiner finns ju många affärer.

Ta upp någon av färgerna i mattan, soffan eller pläden och utgå därifrån?
Tror kanske det ser bättre ut om de när ända till govet dessutom?
 
Jag behöver införskaffa en nya gardiner till ett av mina fönster, eftersom det jag har är något för kort :D Men det är ju en djungel! Någon som har tips vad som kan passa?

Mina enda önskemål är att tyget ska kunna falla fritt sas (inte behöva strykas), och vara relativt insynsskyddat.

Visa bifogad fil 50196

Jag hade köpt längder som går ner till golvet (helt så de landar typ en cm eller två på golvet... och dessutom fäst de mer eller mindre i takhöjd en bit ovanför fönstret. På så vis blir det inte avklippt och du skapar illusionen av att det är högre i tak.
 
Jag håller med @tornblomma om att sätta gardinstången högt ovanför fönstret, det är snyggt.
Och så gillar jag när man har flera stycken gardinstänger och har två eller tre olika tyger innanför varann.
Som @tanten säger ta upp någon/några av färgerna i mattan t ex.
 
Jag tänker mig lite mer mysigt. Lite hotellkänsla. Precis som de andra är inne på behöver stången sitta så högt upp som möjligt så att du ökar rymden i rummet istället för att hugga av. :)

DIY: Gardiner från golv till tak | Emelie Ekman - 34 kvadrat


Måttillverkad hotellgardin Dokie, mörkläggande 95%, beige | Hasta
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 431
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 938
Senast: Caoimhe
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp