Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast en delad kan man ju förpacka bättre.Min spontana tanke är ju att en hel gäst håller längre än en delad.
Och smartare att göra portionsförpackningar. Spar tid osv.Fast en delad kan man ju förpacka bättre.
Så länge den inta är grön av mögel lär den fungera utmärkt. Har den legat framme och skrumpnat ihop fullständigt och blivit brun kan den behöva väckas med lite sockervatten.
Smula sönder! SmartAlltså jag avlider av skratt!
Jag hittade dessutom gästen i min väska när jag skulle leta efter nycklarna. Så gästen har alltså legat där i flera flera timmar. Men den var lätt att smula sönder ändå.
Smula sönder! SmartRutinerat.
Alltså jag avlider av skratt!
Jag hittade dessutom gästen i min väska när jag skulle leta efter nycklarna. Så gästen har alltså legat där i flera flera timmar. Men den var lätt att smula sönder ändå.
i rumpstemperatur
Min granne kom till mig en dag
och sa "Det är nog bäst
att du gör ren din lägenhet,
för här det luktar pest!"
Och jag blott log, ej lämnade
den ringaste protest
Bereda plats i frysen var
vad jag gjorde därnäst.
Jag tycker nog att jag är just
precis som folk är mest
Men stanken kom från något som
jag gjort mest som ett test
Av detta test i värsta fall
jag hamnar i arrest
Så - förvara ej i rumpstemperatur
en gammal gäst!
Ska man gissa att "väskan" är en sån där 125-liters i svart plast som brukar användas av folk som vill göra sig av med sina "söndersmulade" gäster lite diskret?Alltså jag avlider av skratt!
Det är ännu varmare än rumstemperatur va?Men den får fasen vara ordentligt söndersmulad för att få plats där, gästen!
Jag har ofta gäster till middag.
Hur är den där tumregeln om dygnsgrader nu igen?
40 dygnsgrader brukar vara lagom! T ex 20 grader i 2 dygn, 10 grader i 4 dygn osv.
Möjligtvis att den inte luktade fullt så starkt som den annars brukar.