Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har gjort en gästbok i PHP, allt funkar bra utom en sak och det är att när folk har skrivit i sin hemside adress så blir det ju en länk, men den öppnas inom samma ram som gästboken. Jag vill att länken ska öppnas i ett eget fönster. Hur ska jag skriva i koden så att det blir så?
Jaha! Så man kan alltså anväda dom "koderna" i php också? Dom har jag använt på resten av hemsidan, som är gjord i html, men jag visste inte att man kunde använda dom i php också (är nybörjare i php). Tack för ditt svar!
Jeg er vel ingen racer i PHP selv, men innen annen webprogrammering (programmert endel Python og Perl selv) er det vanlig å skrive HTMLkode til fil. Gjesteboka jeg har laget i Perl setter iallfall inn HTMLkode i selve teksten som genereres med innlegg. Uten å være sikker, tror jeg det er de samme prinsippene i PHP. Du får prøve Muligens andre som kan hjelpe også.. Men jeg tror du fine kan gjøre som jeg sa.
Hvordan får du generert hjemmesideURL som ikke hopper i nytt vindu forresten? Du bruker vel noe HTMLkode der?
Juridik & Ekonomi
Jag har hamnat i lite av en soppa med en hemsida jag handlat på. Först dröjde varorna, de kom först när jag pausat fakturan på Klarna...
Juridik & Ekonomi
Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästmänniskan Klart inte alla gör, sa bara att det kan ha med det att göra. Många arbetar inte sina kallblod på det sättet som dom är avlade för att...