Ge bort sorg-present?

Bukefalos 30 år!

Morces

Trådstartare
Hej 👋

Jag har en bekant vars häst kommer tas bort inom den närmsta tiden. Olycklig prognos tyvärr. Den här ägaren har varit en härlig person att ha nära tillhands och väldigt trygg. Så det är en sorg att hen nu förmodligen inte kommer till stallet något mer efter avlivningen av sin bästa vän. Vilket är helt förståeligt.

Jag har funderat på vad man kan ge i form av sorg-present eller kondoleans för att visa sitt stöd och tacksamhet att personen betytt mycket för stallet.

Jag och flera personer i stallet har tänkt en presentkorg med blommor och ett fint kort. Men finns det något annat man kan ge? Eller tror ni det här räcker? 🙏🌷❤️

Bifogade filer

• CDAC0662-1C03-4C51-B537-18B8CB53E838.webp
    CDAC0662-1C03-4C51-B537-18B8CB53E838.webp
    226,2 KB · Visningar: 952
Hej 👋

Jag har en bekant vars häst kommer tas bort inom den närmsta tiden. Olycklig prognos tyvärr. Den här ägaren har varit en härlig person att ha nära tillhands och väldigt trygg. Så det är en sorg att hen nu förmodligen inte kommer till stallet något mer efter avlivningen av sin bästa vän. Vilket är helt förståeligt.

Jag har funderat på vad man kan ge i form av sorg-present eller kondoleans för att visa sitt stöd och tacksamhet att personen betytt mycket för stallet.

Jag och flera personer i stallet har tänkt en presentkorg med blommor och ett fint kort. Men finns det något annat man kan ge? Eller tror ni det här räcker? 🙏🌷❤️
Jag hade nog inte velat ha något som har direkt med hästen att göra. På något vis känns det lite för nära och "närgånget". Jag hade nog hellre önskat då, som du skriver, ett fint kort och blommor.

När min helinackordering togs bort pga ålder så köpte jag en rosbuske med blommor i samma isabellfärg åt familjen som ägde henne. Det uppskattades verkligen då de kunde se den blomma upp varje år hemma.

När min första häst togs bort gjorde jag liknande, en hibiskus som delvis delade namn med honom. Jag gillar ideen av att de lever vidare i annan form hos mig.

När min helinackordering togs bort pga ålder så köpte jag en rosbuske med blommor i samma isabellfärg åt familjen som ägde henne. Det uppskattades verkligen då de kunde se den blomma upp varje år hemma.

När min första häst togs bort gjorde jag liknande, en hibiskus som delvis delade namn med honom. Jag gillar ideen av att de lever vidare i annan form hos mig.
Fin tanke men vi alla hanterar vår sorg olika. Själv hade jag inte velat se och påminnas på det sättet. 🙂

Jag hade blivit hemskt glad för typ ett förstorat fint foto med en en minnesplakett, eller en målning av hästen. Typ nåt sånt här, görs enkelt i chatgpt:
file_000000003d28720a8b86a52572f36e14.webp

Fin tanke men vi alla hanterar vår sorg olika. Själv hade jag inte velat se och påminnas på det sättet. 🙂
Det kan också vara otroligt jobbigt om busken/plantan dör eller man måste flytta. Jag fick en blomma av en granne när Kailzie gick bort, och jag klarade inte av att hålla liv i den, det var hemskt!

Jag tycker presentkorg/care package och ett kort är jättefint och lagom. Särskilt om det inte är en person man känner otroligt väl.

Det kan också vara otroligt jobbigt om busken/plantan dör eller man måste flytta. Jag fick en blomma av en granne när Kailzie gick bort, och jag klarade inte av att hålla liv i den, det var hemskt!

Jag tycker presentkorg/care package och ett kort är jättefint och lagom. Särskilt om det inte är en person man känner otroligt väl.
Jag håller med. En presentkort med ett kort är en fin tanke. Allt är bättre än kärringen som dök på mig första gången jag tog bort en häst och ville jag skulle beskriva exakt hur det gick till direkt efter när jag kom tillbaka till stallet för att lämna av grejer.

Hej 👋

Jag vet inte om jag vetat ha något speciellt, fina gester räcker. Som min stallägare tex tog hand om min hästs skor som drogs av innan han lastades på containern, det var fint. Och sen gjorde hon en liten minnessten i stallet för han betydde mycket för många. Det räckte gott och väl för mig för ärligt talat så blommor osv hade jag inte velat eller klarat av att få. Klarade ju knappt av att träffa någon ens. Jag känner litegrann att presentkorgar osv betyder i sammanhanget för mig iallafall ingenting när ens bästa vän har somnat in och inte finns mer, jag hade nog inte ens haft energi att uppskatta sådant ens.

Men att jag fick hans skor och den lilla minnesstenen utanför hans box, jag gråter nästan än i dag av den snälla gesten faktiskt. Det gjorde otroligt mycket.

Underskatta inte ord och ev hjälpa till med det som är jobbigt, det betyder otroligt mycket mer än saker eller blommor.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka