ge ersättning bara sådär

Sv: ge ersättning bara sådär

*delvis kl*

Jag tycker som flera andra, det är smidigt att stanna till och amma i bilen, Boobtröjorna som bananabambi tipsar om är svinbra och man kan använda en filt att skyla med och parkera lite på sidan om. Risken för magknip eller liknande finns ju om din dotter inte är van vid ersättning innan och du inte hinner "träna" med det hemma först, för som jag förstod av ditt inlägg så ska ni ut på långresan nu på stört?

ursäkta trådkapning.. men jag måste få fråga humlantrocadero; vad är det som gör att du så fort amning nämns blir du i det närmaste fientligt inställd? amning är ju otroligt smidigt utöver de många andra fördelar det har, jag tar mej friheten att citera Pallas:
För mig har enkelheten med amningen alltid övervägt - alltid med, alltid rätt mängd, alltid rätt temperatur, alltid hygieniskt, för att inte nämna snyggt förpackat!
(och därmed INTE sagt att det är fel att ge ersättning till sitt barn av en eller annan anledning)
Jag bara undrar eftersom jag reagerat över att du i flera andra trådar hugger snabbt och hårt när nån förespråkar amning..


TS, ursäkta mitt sidospår...
 
Sv: ge ersättning bara sådär

Jag försöker verkligen inte hugga snabbt eller hårt, men när jag känner mig påhoppad så biter jag ifrån. Är ABSOLUT INTE fientligt inställd, jag ska försöka amma några veckor så fientligt inställd är jag absolut inte.

Personen i fråga undrar om hon kan köpa ett tetra o ga "bara sådär" jag ansåg väl att det är bättre att försöka prova hemma med "tetra" innan dramatiken sätter in.
 
Sv: ge ersättning bara sådär

Jag tycker nästan du hugger redan innan någon ens sagt nått, det finns väl ingen på buke som säger att ersättning är fel?
 
Sv: ge ersättning bara sådär

Nej därför svarade jag,

"konstigt att alla svarar på något annat än vad TS frågar om, typiskt på detta forum"

Vill inte hugga på någon eller uppfattas som fientlig, men jag har svårt att bli ifrågasatt utav personer som inte sitter inne med samma information som jag själv gör.

Jag försöker utgå ifrån andras perspektiv när ajg läser elelr besvarar deras frågor.

Igen jag är inte fientlig, bara ivrig :)
 
Sv: ge ersättning bara sådär

wow, här försvinner man en dag och så blir hela forumet delaktiga! ;)
Jag skippade ersättningen, ibland verkar de som hon har ganska mycket magknip
och jag vill ju absolut inte göra det värre! Resan tog 4 timmar och vi stannade 2 gånger.
första gången en snabbpaus och andra gången lite längre.
Jag låste in mig i bilen (:crazy:) när det var matdax, då resesällskapet inte
respekterar när jag säger att vi vill ha det lugnt och stilla alla gånger.
Dom menar väl men lilltjejen blir hemskt okoncentrerad när alla vill se på...
Tack för era snabba (och myvcket enagerade) svar!!!!

mamma mia och kajsa;)
 
Sv: ge ersättning bara sådär

:mad:*grr* Vad arg jag blir när man inte kan acceptera sådant :mad: Första dagen jag var hemma med mitt barn så skulle mina svärisar hit. Jag han vara hemma i 3 h :( Mina 3 första timmar med mitt första barn. (Det är väl inget märkvärdigt eller??) Han var tvungen att äta efter ett tag och jag går till sovrummet och stänger dörren. In kommer svärmor svassande. Varför tror hon att jag stängde dörren??? Typ andra gången jag ammade. Klart att man vill ha lugn och ro :mad::mad::mad:
 
Sv: ge ersättning bara sådär

wow, här försvinner man en dag och så blir hela forumet delaktiga! ;)
Jag skippade ersättningen, ibland verkar de som hon har ganska mycket magknip
och jag vill ju absolut inte göra det värre! Resan tog 4 timmar och vi stannade 2 gånger.
första gången en snabbpaus och andra gången lite längre.
Jag låste in mig i bilen (:crazy:) när det var matdax, då resesällskapet inte
respekterar när jag säger att vi vill ha det lugnt och stilla alla gånger.
Dom menar väl men lilltjejen blir hemskt okoncentrerad när alla vill se på...
Tack för era snabba (och myvcket enagerade) svar!!!!

mamma mia och kajsa;)

Vad skönt att det ändå gick bra! Dålig stil av resesällskapet att inte respektera dina önskemål men skönt att det ordnade sig ändå.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 465
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 657
Senast: Kraxa
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp