Ge mig förklaring på detta!!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tiba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 669
Sv: Ge mig förklaring på detta!!!!!

shettisen vi har fick små små små sår i munnen av remonten o då hade jag det ändå löst:confused: ,,, nu har jag tagit bort det o har bara huvudlagen asså ingen nosgrimma alls o han trivs jäkligt bra med det o inga sår:banana:

Louise skrev:
Kan hästen få skum i munnen om den suger på bettet eller får den det bara när den tuggar?

De kan få skum i munnen av att suga på bettet också, ena av mina förra hästar lät som hon hade en napp i munnen och hon skummade alltid.

Mina får skum då de suger på bettet :D

Sen är det ju den uppfattningen du har, och du tillhör den som helst skulle se att alla hästar sprang fritt på prärien. Men en del hästar kan behöva vissa skydd, och en del har man inte haft från början och då är det svår att få bort inövade vanor som verkligen satt soig djupt.

jag har hästar, jag rider.
visst kan man tycka att hästarna ska springa fritt på prärien men man kan ju försöka låta hästarna vara hästar så mycket det går.
Vad jag menar när jag skapade detta inlägg är att man ska få sig en tankeställare. Att kolla munnen regelbundet, försöka fårstå sin häst.
Varför jag tog upp just nosgrimmor och bett är för den frågan ofta kommer upp.
Genom detta forum kan man försöka sprida budskap och tankar.
Rider själv sällan med nosgrimma men det finns tillfällen.
Så detta handlar inte om att ta bort nosgrimmor utan att man ska tanka efter vad just min häst behöver, inte vad som är snyggt och vill ha saker som andra har.

Trevligt att så många har svarat på detta och delar olika tankar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
564
Senast: Elo
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: WildWilma
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 979
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka