Ge någon på moppo/moppen??

Icke! Jag är smålänning heart and soul! Eller ja, en avkrok av Småland som ingen riktigt vet om den tillhör Småland, Halland eller Västergötland. Men jag föredrar Småland.
Sörmland.. Usch! Skäms! Så säger man inte :rage:



Jag veeet! Jag borde ha insett det redan för tio år sen, det blir inte bättre.. Jag tror han säger det bara för att jävlas.. Men han är ju så söt att titta på!
Får starta en omröstning, "Min sambo säger gottis men har ett fint skägg. Ska jag dumpa?"

SÖRlänning, inte SÖRMlänning! :D

Och ja, dumpa trots skägget. Vissa saker är oöverkomliga.
 
Jag veeet! Jag borde ha insett det redan för tio år sen, det blir inte bättre.. Jag tror han säger det bara för att jävlas.. Men han är ju så söt att titta på!
Får starta en omröstning, "Min sambo säger gottis men har ett fint skägg. Ska jag dumpa?"

Tjänar han pengar, lagar mat, handlar, tvättar och bäddar sängen? Då kanske, kanske han kan vara värd att behålla :cool:
 
SÖRlänning, inte SÖRMlänning! :D

Och ja, dumpa trots skägget. Vissa saker är oöverkomliga.

Men äsch, jag kan väl inte läsa alla bokstäver i alla ord heller!
Kan jag få behålla honom om han inte får prata mer?

Tjänar han pengar, lagar mat, handlar, tvättar och bäddar sängen? Då kanske, kanske han kan vara värd att behålla :cool:
Ja, han gör faktiskt allt det! Särskilt tjäna pengar, laga mat och handla (bädda sängen får han gärna låta bli, jag går upp efter honom nästan jämt :angel: ). Dessutom sköter han bil och transport, ordnar all teknik och gör egen öl.

Men ändå. Gottis.. Kanske ska dumpa trots allt..
 
Men äsch, jag kan väl inte läsa alla bokstäver i alla ord heller!
Kan jag få behålla honom om han inte får prata mer?


Ja, han gör faktiskt allt det! Särskilt tjäna pengar, laga mat och handla (bädda sängen får han gärna låta bli, jag går upp efter honom nästan jämt :angel: ). Dessutom sköter han bil och transport, ordnar all teknik och gör egen öl.

Men ändå. Gottis.. Kanske ska dumpa trots allt..

Ja du får göra upp en lista på plus och minus och verkligen tänka igenom detta ordentligt! Fast jag tycker ju att han bör bädda sängen när du stigit upp..... Man kan ju inte förvänta sig att du ska göra det!

Städar han eller är det du som får göra det med? Typiska könsroller som är föråldrade! Kvinnan städar och mannen tittar på sport och driicker en öl framför TV:n :cautious:
 
Typiska könsroller som är föråldrade! Kvinnan städar och kan inte bestämma sig för vilken av de tvåhundra paren sko eller 100 tshirterna hon ska använda för jobbet, mannen tittar på sport, lagar diskmaskinen och brygger öl framför TV:n :cautious:

Tur man är ensam, så blir det aldrig krångel om vem som ska göra vad eller när det ska göras:banana:
 
Så det är ett låneord från finskan? Etymologin lär ju vara samma överallt ordet används, tänker jag.

Etymologi är inte mitt område så det kan jag inte svara på, jag pratar bara :)

Tornedalsfinskan är ju det egentliga modersmålet för många äldre i torneälvdal, så det faller nog sig naturligt att ord smiter in i svenskan, det händer hela tiden. Om man säger karra utanför Norrbotten skulle jag anta att det är ett slang på karamell.
 
Icke! Jag är smålänning heart and soul! Eller ja, en avkrok av Småland som ingen riktigt vet om den tillhör Småland, Halland eller Västergötland. Men jag föredrar Småland.
Sörmland.. Usch! Skäms! Så säger man inte :rage:

Vi måste bo jättenära varandra :p
 
Fast jag tycker ju att han bör bädda sängen när du stigit upp.....

Mja, han åker till jobbet halv sex på morgonen.. vill helst inte att han bäddar då, jag sover ju!
Just nu viker han tvätt medan jag dricker hemgjord cider (han har gjort den) och tittar på serier. Perfekt ju!

Jag berättade att Buke tycker jag ska dumpa. Nu förnekar han att han säger gottis. Jag misstänker starkt att han ljuger :mad:
 

Liknande trådar

Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Juridik & Ekonomi Alltså om cykeln blir stulen när en är på jobbet, kan jobbet ge ersättning då? Eller gäller det enbart olycksfall? Googlat lite men...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: VLMF
·
Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp