Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag köpte ju en supertjock vinterjacka oxå!
Inte så bra bild men den är grön.

DSC01596.jpg

Har de mye bitt i str 9,5? Lyst på rett islandsstang og rett kimblewick med tungefrihet. Lyst på sidepull også og lærkapsun om de har. Gleder meg veldig til imorgen. Lang tur da, ca 40 mil hver vei. :)

Har de mye bitt i str 9,5? Lyst på rett islandsstang og rett kimblewick med tungefrihet. Lyst på sidepull også og lærkapsun om de har. Gleder meg veldig til imorgen. Lang tur da, ca 40 mil hver vei. :)
Det finns mycket små bett tycker jag. Och en hel del specialbett. Vanliga tränsbett finns det också gott om i olika utformanden.

Men några direkta islandsbett är svårare. Ett tag hade de en hylla med islandsgrejer, men den är bortplockad tror jag för jag har inte sett det på länge.

Antar att ni åker E6an ner.
Då tycker jag ni ska stanna till hos Börjes i Kungsbacka och eventuellt Hööks söder om Göteborg....

Där finns en hel del små bett OCH islandbett.....

Hööks ligger i Kållered köpcentrum bredvid IKEA. Det är stora skyltar på byggnaden så det går inte att missa.

För ca 2 veckor sedan hade de i varje fall 2-3 olika sorters islandsstänger, två- och tredelade, men sortimentet kan ju säkerligen vara annorlunda nu.

*delvis kl*

Islandsbett har jag inte tittat på, men jag har inte tyckt att där funnits så mycket små bett när jag varit där. Har inte hittat bett där till min häst (fullblod på över 170, ironiskt nog) som behöver 11,5. Men jag kanske bara har haft otur när jag varit där. Har dock funnits 10 miljoner olika bett i stl. 13,5 ;) :rofl: Vet inte om de köper in massa sånna eller om det är få hästar som har den storleken så att det är därför de hänger kvar.

Jada, da har jeg vært både på Ullared og Børjes og jeg har brukt altfor mye penger!
Dette kjøpte jeg:
Ullared:
BOT sommerdekken, eksemdekken, Jacson transportbeskyttere, mørkebrun lærgrime med litt bling på sidene, 2 pakker støvelstrømper, lilla ridecardigan, dressurgjord, islandsbitt, tørrshampo, fluespray, switch, Aloe Vera gel, Helosan sol, Himalayasalt, hestegodt fra Havens, hvitløksflak, elektrolytter, MSM, gucosamin, grindisolatorer, ringisolatorer og grindhåndtak.

Kjøpte også noe ikke hesteting som hårfarge, kamerarensesett og en mascara fra Nivea jeg aldri har sett i Norge. Du kan justere volumet om du vil ha lite, middels eller mye. Bruker egentlig ikke billigsminke, men denne så spennende ut.

Børjes:
KL singlet, fluedekken, vitaminer, bitt i sweet iron uten kobber og "spisebrikker" til kattene.

Så etter Havens for på Ullared, men de hadde selvfølgelig ikke det jeg skulle ha. Hadde ikke spillers heller. Av kattemat hadde de bare billigmat, det var litt skuffende.

Syns også bittutvalget på Gekås var skuffende. Var fryktelig mye pessoa der og det kommer aldri i munnen på mine hester! Og det islandsbittet jeg hadde mest lyst på fantes bare i 12,5 og 13,5. INGEN islandshester trenger så stort bitt. Svært få andre hester også egentlig. Hang mye bitt der i 13,5 ja. Enten selger de lite av det fordi få hester trenger den str eller så har ikke bittprodusentene skjønt at bittet ikke skal stikke ut på sidene lenger. :) Fant et islandsbitt i 9,5 da, så jo fint ut det også. Så tredelt eplebitt og, men de var så tykke og hadde skarpe kanter på midtstykket.

Her kommer bilder av gårsdagens fangst. :)

Ullared:
Et stk komprimert eksemdekken
319.jpg

320.jpg

347.jpg

325.jpg

328.jpg

332.jpg

Likte denne lærgrima
338-1.jpg

345-1.jpg

337.jpg

Hej,
Är nyfiken på vad back-on-track täcket och transportskydden som du köpte på ullared kostade. Vore jätte snällt om du kunde avslöja det för mig :D

Tack Bea

Hej,
Är nyfiken på vad back-on-track täcket och transportskydden som du köpte på ullared kostade. Vore jätte snällt om du kunde avslöja det för mig :D

Tack Bea

Hei! Klart jeg kan avsløre. :) BOT sommerdekkenet koster 1299,- og transportbeskytterne kostet 399,- Veldig fornøyd! Bare de to tingene var verdt de 80 milene vi kjørte igår. :)

*KL

Är det någon som sett om det här tränset fortfarande finns kvar?

Det är jag som skickade in en bild dit.
Tyckte tränset var ett riktigt fynd och så fick jag en fin bild på min ena häst med tränset på så jag mailade in den.

Här är bilden igen.

DSC00441.jpg

Jag tycker nästan det blir finare och finare varje gång jag ser det!

Nej, det fanns inte kvar, men ett precis likadant fast med pullarnosgrimma.
Sen fanns det ett likadant fast med knallrosa foder.

Har de gummibett i storlek 9,5? Helst raka? Även träns och grimmor i storlek minishettis?

Ska dit om ca 2 veckor kan knappt vänta!! (=

Har de gummibett i storlek 9,5? Helst raka? Även träns och grimmor i storlek minishettis?

Ska dit om ca 2 veckor kan knappt vänta!! :laugh:

Det finns ett liknande till fast där "blinget" på pannbandet är kortare. Ser annars precis likadant ut, köpte de när jag var nere i måndags ;)

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 483
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 447
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka