Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jeg skal til Ullared i uke 31! Gleder meg masse! Langt å kjøre da, 40 mil hver vei men moro blir det selvom jeg ikke tror lommeboka gleder seg like mye. Skal se etter BOT dekken, bitt i 9,0 og 9,5, islandsstang i 9,5, fluedekken, fluespray, pannebånd, hodelag, kapsun i lær, longeringsgjord i lær og masse annet. :) Har de noe merker der? Bra utvalg i islandshestsaker?

Tanken är att jag ska åka dit den 1/8, har givetvis en lång lista på grejer som förhoppningsvis ska inhandlas. Någon som har sett några gråa schabrak där den sista tiden?

Har de mye back on track? Lønner det seg å komme tidlig på morgenen eller utpå dagen? Har 5 timer å kjøre, så tenkte å dra rundt 8. Da er jeg der ca 13.

Min kompis och min bror var där uppe igår (söndag) när de öppnade och då var där hyffsat lungt med folk men vid 11-12 tiden började det bli trångt... så jag hade nog försökt vara där när de öppnar om jag va dig! =)

Antingen tidigt eller vid 15-16 tiden för då lämnar de som varit där tidigt.
Men jag tycker det har varit ganska lugnt för att vara Juli.
// Linda

Om några timmar åker jag ner med husbilen, en snabbis in ikväll och sen hela dagen imorgon! :D Lång inköpslista skriven ;)

Iiiiiik, skal jeg være der når de åpner må jeg reise hjemmefra kl 0300! Kanskje satse på å komme på ettermiddagen i steden da. Har de mye bra hesteutstyr der? Godt utvalg? Mye merker? Har aldri vært der før, bare hørt om det så gleder meg masse.

*KL*
Var en kort sväng på Gekås i går :). Blev inte mycket köpt, tittade mest runt.
Köpte från hästavdelningen:
- Switch Pour On, 299kr
- Sporremmar i läder 25 kr
- Nummerlapp 10 kr
- Stövelstrumpor 2 pack 30 kr
- Vanliga ridstrumpor
- Vita fleecelindor, 3 m 4-pack 40 kr
- Marinblå fleecelindor, 3 m 4-pack 40 kr

Köpte även två paket 100g bomull till hästen, dessa kostade 6 kr/styck

Har de noe merker der? Bra utvalg i islandshestsaker?
Det varierar enormt vad de har inne och inte. Ibland finns det massor med bra saker och ibland finns det mindre bra saker. Det beror på vad de köpt in och inte.

Jag rekommenderar dig att vara där tidigt. Hade du inte tänkt att sova över så tycker jag absolut att du ska vara där när det öppnar, för det är svårt att hinna med hela varuhuset ifall man bara har några timmar på sig och inte hittar så bra.

Vi är på Gekås varannan månad ungefär och jag hittar mycket bra i varuhuset. Ändå vill jag gärna ha i alla fall 5 timmar på mig för att hinna se efter. Jag börjar alltid på nedervåningen där hästutrustningen finns. Sen tar jag resten av varuhuset och så avslutar jag med en runda till på hästavdelningen innan jag går till kassorna.

Du behöver måååånga timmar på Gekås. En snabbis funkar inte.

Det finns en camping i Ullared som har mycket plats, åk ner dagen innan och sov där. Annars finns det billiga ställen att sova på hela vägen från er ner till Ullared.

Har ikke tenkt å overnatte, nei. Har to hester her hjemme, så vil helst dra hjem. Hmm, hvis vi er der 12 har vi jo 8 timer til det stenger kl 20. Men mulig vi drar så vi er der før og heller reiser hjem før. 5-6 timer bør vel holde? Drar dit mest pga hesteutstyret, kommer til å gå igjennom de andre avdelingene også, men ikke så nøye. Så ikke ut som de hadde så mye fine klær der, ihvertfall ikke det jeg så på ullared-bloggen. Vet du om de har fotoutstyr der? Objektiver, blitzer og sånt er grisedyrt her i Norge. Gleder meg helt utrolig til å shoppe på Ullared! Men gruer meg til kaos og køer.

Jag tycker att det räcker med mindre tid än så. Mamma och jag brukar åka till Gekås ungefär 2 ggr/år och vi brukar vara nöjda efter ca 3 timmar i affären (nu sist inkluderade det en fikapaus också ;)). Vi vet ungefär var det vi är intresserade av finns, och vi går inte runt hela affären i detalj...

Sådant hittar ni billigt på Net on Net som ligger bredvid......

Kan rekomendera pizzerian Stanton......

Regntäcken var ok i utbud nu tyckte jag. Fanns både utan foder o med fleecefoder. Fanns ett med 100g fodring som hade 800D tyg, de flesta andra var 600D.
//Linda

Lite taskiga mobilbilder och priser från idag!

Fodertunna 35 liter 49:90
2eupzpe.jpg

Ridstrumpor 2-pack 29:90
Ridstrumpor 19:90
Tredelat bett m koppar/sötmalm 69:90
Blåa fleecelindor 4st 39:90
e3wpx.jpg

Svarta jodhpursbyxor med beige kontrastskoning, helskodda, 349:-
10411lf.jpg

Bruna ridbyxor, något funktionsmaterial, väldigt tunna (perfekt sommarridbyxor), oskodda 199:-
2cwlgcy.jpg

Röd grimma 29:90
Flyveil plast 9:90
Man/svansborste 19:90
Sommarspray 1 liter 139:-
Hovkrats 6:90
Rosa strasspannband 4 rader (syns dock dåligt, i plastförpackning) 69:90
Täckes/schabrakhängare 49:90
Sporrar 29:90
Svanskappa 69:90 (perfekt till min sele, jag har bara en fast svanskappa men den är så jobbig så använder den inte, men den här öppningsbara var ju sjukt billig! Mjuk i lädret också)
29glcao.jpg

Hoppspö 29:90 (Blev även ett enkelt svart dressyrspö för samma pris)
qx0215.jpg

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fodervärd
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka