Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Fredag, helt klart, lördagen kommer bli den värsta hittills........ ( jobbat denna helgen, & det var mkt, men nästa blir värre....)

Jag ska troligen dit v.44-höstlovsveckan. Undrar vilken dag man ska välja då. Lär väl vara mycket folk hela tiden antar jag..

Antagligen, ja.
Om du inte bor för långt bort, satsa på att vara där vid öppningsdax så e man klar till lunch :) Då börjar nog riktiga ruschen...

Det kommer bli flera timmars kö in, bara så du é beredd & tar med dig tålamod & ev regnkläder:-)

Jag ska troligen dit v.44-höstlovsveckan. Undrar vilken dag man ska välja då. Lär väl vara mycket folk hela tiden antar jag..

Aj F** det hade jag helt missat. Höstlov vad är det för ngt skit? Får ungar verkligen ha sånt?? Och vi som kommer vara där först vid lunch på tisdag :( (har en tid hos vet på morgonen).

Ska hålla tyst om denna vetskap för sambon, annars lär han tokvägra en resa dit. Var svårt nog att övertala honom ändå..

Varning för täckena. De är bara skit!
Går sönder lika lätt som papper och håller inte vätan. Aldrig mer jag köper ett täcke från gekås.

Men andra bra fynd kan man göra!

tycker de har helt ok täcken,

köpte 2 ponny vinter täcken på gekås fär 10-12 år sedan, de höll tätt varje år fram tills förra året då gammel ponnyn skavde upp båda på kort tid ( höftbenen stack upp och han var väldigt mager på slutet).

har också ett fleecefodrat till min stora häst från gekås, sitter super bra och tål mycket regn.

Ok, då måste jag haft en jäkla osis. Köpte två regntäcken i somras och ett får jag kasta nu. Det andra är säkert slut snart också.
Kanske beror på när man är där. Dom får väl hem olika typer av partier...

Jag har köpt en hel del täcken genom åren.
De håller inte lika länge som ett Bucas tex (10-15år) men har levt längre än jag trodde de skulle. Man får ju kika lite på hur kraftigt yttertyget är. Under 600D är inte lönt och helst mer.
// Linda

Vintertäcket är inne på 4-5 året nu och det är först nu det har behövts ominpregneras...

Höökstäcken jag köpte i våras och alltså bara användes i knappt 2 månader läcker som såll och är mer slitna än GeKås-täcket :mad:

Det täcket jag har är det bästa täcket vi haft hittills. Skulle såå gärna få tag i fler.. :-)

/Lavinia

Jag sällar mig till skaran som är nöjd med täckena, de har klarat fler säsonger än flera av mina andra budgettäcken (senaste från Hööks fick jag slänga efter bara några veckor...)

Dessutom har de en passform som heter duga till min ponny :bump:

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka