Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

De täcken jag köpt på Gekås har varit bra, dock något små i storleken. Det sista jag köpte där gick jag upp en storlek och det satt bättre:)

I lördags var det kö fr ca 10.00- 14.00, fast kötiden var ca 1½ timme. Kommer vara betydligt mer på lördag förmodligen. Är nog bäst att vara på plats vid öppning ( 07.00) & köa en stund in då.

Lånar en knapp

Skulle vilja se bilder på schabrak som folk köpt på Gekås för behöver investera till både unghäst som ridhäst så vill fynda billigare än "märkes" :) och trött på hööks :(

Vi var där helgen i september när de hade besöks och försäljningsrekord.
Kom dit 06.45 och kom in ca 07.05.
Hästavdelningen var helt tom! underbart!!! Allt låg snyggt och prydligt och INGEN trängsel.
runt 09 började köerna bildas. Då var vi redan klara och satt och åt frukost på resturangen utanför ;)

Varning för täckena. De är bara skit!
Går sönder lika lätt som papper och håller inte vätan. Aldrig mer jag köper ett täcke från gekås.

Men andra bra fynd kan man göra!

Säger tvärtom, jag har supertäcken från gekås! Håller vätan ute, hästen är lagom varm under osv, men det kanske beror på vad man jämför med!

Säger tvärtom, jag har supertäcken från gekås! Håller vätan ute, hästen är lagom varm under osv, men det kanske beror på vad man jämför med!

Kan bara hålla med! Mina gekåstäcken har varit mina bästa, faktiskt :) Då har jag iofs inte haft superdyra täcken att jämföra med, men bland budgetarna är dom bra.

Jag är faktiskt också nöjd med täckena från gekås. Efter några år med täckesmarodörer i hagen så har jag nu köpt billiga täcken och då har gekås täcken varit överlägsna. Bra passform till mina hästar och hållt vätan ute. Sen är dom ju super billiga! Hööks täcken är rena skiten om man jämför tycker jag:)

Angående storleken måste jag hålla med dej... dom är små.... så en storlek större är ett måste...

Det gäller inte alla täcken, jag har ett som är gränsfall för litet och två som är lagom stora!

Jag har även varit med om tvärt om med täcken från gekås. Jag köpte ett täcke i 135 cm till min D-ponny, men det var alldeles förstort för henne. passade perfekt min stora häst som normalt har 145 i täcken. Jag tycker annars täckerna håller bra kvalitet för deras pris. Har ett täcke som hållt i ca 3år och är fortfarande bra.

kl, det bästa man kan ha med sig till gekås är alltid ett måttband :p då får man snabbt reda på om täcket, shabraket, ländtäcket, benskydden osv är bra i storlekarna :p

Måttband är ett bra tips! Jag har köpt lite täcken från Gekås, dom flesta har faktist dålig passform eller är väldigt stor i storleken. Men det finns undantag! Har ett jättefint fleecefodrat regntäcke som jag behållit, dock snurrar det lite på en av hästarna av någon anledning.

Kan även informera om att du gjorde ett rejält fynd när du köpte västen ;) De fanns när jag var där och kostade inte alls mycket. Jag har en likadan (men var sugen på att köpa en till p.g.a. priset) och nypris är runt tusenlappen. Skön är den dessutom!

Mvh JV

Måttband är bra även på kläder. Köpte barnkläder där förra året.. och storlekar stämde inte med barnens vanliga "lindexstorlekar" :p

Kl

Började skriva inköpslista igår. Är bl a så grymt trött på att jag bara har ett träns till Danne :mad: så 2 träns + ett par tyglar (ska ha ena att tömköra med) skrevs upp. Fick dock för mig att jag iaf hade två bett av ngn anledning så tog en titt i IKEA påsen som stått i sadelkammaren och samlat damm i snart 2år. Sedär, jag hade redan 3 träns, teflonminne kallas det, ett par tyglar låg där också dock inte ett sådant bett som jag trodde. Tränsen blev BTW riktigt fina (knappt använda) med lite puts. :D

Inköpslistan nu reviderad. Två träns och ett par tyglar strukna. 2 bett uppskrivna. Börjar spara pengar redan märker jag :rofl:

Kl
Åker dit på söndag.
Tanken är att handla julklappar, men så länge maken slipper barnklädersavd så är nog hästhörnan helt ok ;). Ska försöka fota lite :)

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka