Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

fina!!!

Men var de stora eller små i strl? Jag har ett fullblod som har M i verdus men de e lite stora... hade helst velat ha cob men oftast är det ju ponny eller full :)

ingen som vill köpa 4 vita till mig :angel: ska inte ner förrän i februari i samband med göteborg horse show

Är rätt så säker att de finns i ponny, cob och full.
Jag tyckte de var stora i storleken, köpte ett par vita i stl full till min bjässe och de funkade faktiskt! Så nu ångrar jag bara att jag inte köpte ett par svarta också.

De finns i ponny, cob och full.
När jag var där för 2v sedan så fanns det vita och svarta i cob och svarta i full.
Jag ska åka ner till gekås nästa lördag igen.

Vet någon om de har något för körning på Gekås? och har de sadelpaddar i fårskinn?

Jag var där idag. Kan meddela att de sista catagobootsen i metallicfärger följde med mig hem.
Nu har de Catagoboots i neonfärger istället. Även vita som matchar dressyrbenskydden.

För körning såg jag att de hade körspö men det är det enda jag kan komma på. Kan även ha funnits däckelunderlägg men är inte säker.

Det fanns även fårskinnspaddar :)

Kan lägga upp lite bilder på mina fynd senare. Bland annat en mountain horse tävlingstopp i funktionsmaterial. Gav ungefär ett par selmalagerlöfs lappar för den!

Som kusk har jag letat ett antal gånger.. Hittat ett super körspö perfekt avvägd, annars finns inget.. Har en fårskinnstunnel som efter lite ingrepp sitter på bröstan.

Här är lite snabba bilder på vad jag fick med mig hem från hästavdelningen förra veckan.
bild1.jpg

De omtalade skydden med matchande boots

bild3.jpg

Catago lindor och en billig pad

bild2.jpg

En klippmaskin

bild4.jpg

Foxfire är standard :p

bild5.jpg

lite billiga grimmor

*kl*

Ingen som skulle vilja dela ett sådant set med mej ?

Jag behöver antingen ponny bakskydd eller cob framskydd.....

Ska inte dit förräns till fredagen innan lucia..........

Jag köpte körspö där i höstas. Det är riktigt bra! Jag är kräsen med hur tunga spön är och hur de känns att hålla, men det här är bra :) Billigt var det också, minns inte exakt men typ 50 kr?

KL

Var där igår och fick med mig:

* Kör/longeringsgjord.
* Delta.
* Mankam.
* Reflexboots.

Dem hade inte hackamorebett:(

Skuggan_

Ursäkta... jag var nog lite trött när jag skrev.....

Jag menade fram ELLER bak, helst i storlek Cob..... eller fram Full, för bak full passar en häst med XL på frambenen enligt andra som köpt dom för att dela på....

Please.......

*Kl*

Dessa sakerna följde med mig hem från Gekås idag! Är ju där ganska ofta så köpte inte så mycket.
Våtservetterna är ju inte från hästavdelningen men jag ska använda dom på hästarna så ;)

32800513.jpg

Åhh vill också ha cartagoskydden....;)

Ingen från dalarna som ska ner... :angel:

Japp. Fanns alla möjliga hovsmörjor när jag var där i fredags, både fett och tjära. Dock inte hovlack som jag var på jakt efter.

Här är lite av grejerna jag köpte i fredags. Köpte även ett par grå ridbyxor, ridjacka, hästshampo, skinnhandskar, ridspö osv. Men kom aldrig med på bild.

Schabrak och träns till unghästen
IMG_7037.JPG

Stigbyglar, bronsfärgade Catagoboots och reflexboots. Catagobootsen var de sista av den sorten som fanns kvar i butiken. Resten var i neonfärger.
IMG_7022.JPG

Dressyrhjälm. Likar Charles owens dressyrmodell väldigt, väldigt mycket.
IMG_7021.JPG

Mountain Horse tävlingstopp i funktionsmaterial. Har redan invigt den och den var otroligt skön! Som grädden på moset kostade den inte många slantar..
P1160031.JPG

Pistagegröna ridbyxor med helskoning i nån grönbrun nyans. Superskönt och härligt material.
P1160027.JPG

Oh! Fanns det schabraket i andra färger också? Blått? ;)

Jag ska dit på fredag!!! Längtar!

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023