Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*KL

Några (ganska dåliga) mobilbilder på vad jag plockat på mig därnere:

Den här bilden är verkligen aptråkig, egentligen är färgen härligt ljusgrön, men ändå. Bild är alltid bild ;)
Köpte det för några veckor sedan men fanns kvar i fredags.
dsc00119_173847825.jpg

Dressyrskydd från Catago, fleecefodrat regntäcke och det fina tränset :love: Det var slut senast så jag var hysteriskt glad att det fanns nu! Inhandlat i fredags, knyckte de sista skydden i cob :D
dsc00127_173848160.jpg

Fanns det några mer träns med bling pannband? Några fina pullarträns? Fanns det lösa strass pannband, jag köpte 2st sist men skulle vilja ha fler i andra färger.

Det fanns det med rosa bling och foder, samt en eller två varianter med bara en rad lite större stenar på pannbandet. Pullarträns och pannband måste jag erkänna att jag inte minns, var inget jag kollade efter.

Någon som har sett om den långa, svarta ridregnrocken finns kvar? Jag såg den i somras men köpte den dumt nog inte (har grämt mig sen dess:angel:), och tänkte därför slå till på den på torsdag om den finns kvar i sortimentet.:)

*KL

Några (ganska dåliga) mobilbilder på vad jag plockat på mig därnere:

Den här bilden är verkligen aptråkig, egentligen är färgen härligt ljusgrön, men ändå. Bild är alltid bild ;)
Köpte det för några veckor sedan men fanns kvar i fredags.
dsc00119_173847825.jpg

Dressyrskydd från Catago, fleecefodrat regntäcke och det fina tränset :love: Det var slut senast så jag var hysteriskt glad att det fanns nu! Inhandlat i fredags, knyckte de sista skydden i cob :D
dsc00127_173848160.jpg

Finns bild på detta schabraket lite tidigare i tråden, om det är det jag har köpt, fast i dressyrmodell!

Den rocken fanns inte där i fredags vad jag kunde se.

Magica Det fanns i ljusblått och i någon mer färg som jag inte lagt på minnet vilken :)

Kom hem 5000kr fattigare :D Inte enbart hästsaker, men mest! Grejerna är i stallet så tar bilder någon dag senare.
Blev neoprenboots, tygelreflexer, sadellås (9.90kr styck :O), ridstrumpor, flera handskar både tunna och vinter, kylliniment, fleecetäcke med hals, transportskydd, träns (som visats precis ovan!), skrittäcke i röd fleece, 4st röda catagoskydd (inte de som visats tidigare utan av professional choise-typ!), väst (röd :D), jackan som visats på sidan innan tror jag fast i blått! Dressyrspö, martingal, hovkrats, hästgodis, pälsglans, ryktsten och så var jag lite påhittig och köpte en förvaringsficka man sätter på bilstolen, ska dock hänga på boxdörren :D

Hästen har en röd och svart maratonvagn, därav alla röda detaljer (västen ska jag ha när vi tävlar, likaså catagoskydden!)

Mycket nöjd med dagen, alla julklappar inhandlade!

Åh herregud, jag handlade för 3.800:- och fick värsta ångesten. Hade aldrig klarat av 5000:- Förvisso handlade jag även vinterjacka till mig själv, vantar, mössor, något klädesplagg och lite annat - så inte bara på hästavdelningen..men herregud vad pengarna bara swishar iväg.

Skit då! Självklart finns det inget rött när man själv är där....jag som letade efter röda saker till mig och hästen.

Någon som ska dit snart som kan hämta upp en liten tönt i typ Varberg? ;):D

Jag var nere en bra stund igår, väldigt impulsivt men kul hade vi! Skulle inte köpa så mycket men det slutade ändå på 2000...suck, det går inte att handla lagom där..

Sen måste jag ge en eloge till Gekås, för jag köpte ett täcke där i september, men när jag kollade igenom kvittot för ett litet tag sedan såg jag att dom hade dragit för två täcken, alltså 419:- för mycket, jag hade med mig kvittot igår och fick utan några som helst problem ett tillgodokvitto som jag senare utnyttjade:bow::bow:

IMG_5449.jpg

Termoridbyxor 200:-
B-vitamin 119:- tror jag (det svarta måttet är hemifrån)
Plaststigbyglar 149:-
Nummerlapp 9,95:-
Reflexboots 49,95:-
Sadellås 9,95:-/st plus hänglås 20:- för två! Fanns i 4-pack men en kompis behövde två så vi delade!

Nu hoppas jag bara att bottsen passar herr-jag-vet-inte-vilken-storlek-som-passar...:angel:

Small, medium, large och x-large tror jag. Jag tog large till min ändå ganska nätta ut då dem såg lite små ut, men jag ska prova sen så då får vi se hur det är med storlekarna!

Jag har ju en rejäl nordsvensk så han lär nog behöva XL gissar jag :p (storlek 5 på skor är på gränsen till för små..)

Hihi, ja kanske det, men jag tog ju large till min, men återkommer med en uppdatering om hur storlekarna är ikväll!

Annars tycker inte jag att dom hade så jättemycket roligt tyvärr, lite Catagoboots kvar, men jag har ju velat haft i metallicfärgerna..:(

5000 är ju minst vad som går åt varje gång, hamnar alltid mellan 5-7000kr. När vi köpte gården o handlade till huset gick det på 17000kr.. :)

Large var ngt för stora för min häst, men går att använda. han drar normalt cob/full på skydd!

De finns i ponny, cob och full.
När jag var där för 2v sedan så fanns det vita och svarta i cob och svarta i full.
Jag ska åka ner till gekås nästa lördag igen.

åh :o köpte ett par andra igår... men tack för att du sa till :bow:

fråga 2: är det 400/par eller (4st?

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 482
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)... 31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 442
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023