Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag kan ta den rollen;) Men behöver veta vad du inte respektive vad du behöver först=P

En v70 blir säkert bra=)

Ska dock bli spännande att se hur mycket jag kan komma att kunna handla för eftersom min käre häst har börjat skära upp sina ben det senaste....har nu tagit ut en 2:a vända med Penovet och Metacam.....billigt och bra.

jag var där en snabbsväng i söndags. tyckte ändå ombygget var positivt, mer plats o luft o lättar etat hitta, fats svårare också, haha när jag trodde jag gått igenom hela och sorget säger "är det slut nu" så blickar jag bor tmot hund och ser en vägg till med lindor. fyndade röda akryl (har fleece o helelastiska men slängt min akassa kombination så fick bli akryl nu också, de mias i fleec eär lite för mörk röd för vissa shabrak, dessa var väldigt klarröda. och typ bara några tior "dyra")

sennär jag skulle gå upp kom jag på att jag inte sett en enda grimma o hittade sen raden med grimmor (även om jag inte köpte ngn (inköpsstopp på grimmor))

men köpte snyggt shabrak i sådant där glansigt material. fanns tyvärr bara i allroundmodell men ganska stort.
I3341372W649H507V20120713T111508Z.jpeg

sportpike som såg limegrön ut därinne men som var mer äppelgrön ute..
I3341225W676H502V20120713T111415Z.jpeg

ridstrumpor som alltid står på min inköpslista hade de endel lite roligare än rutmönstrade, bl.a. med hästar på som jag köpte och fulsöta pippi-mönstrade. (de svarta jeansridbyxorna är köpta där också men i vintras *älskar* är med sådan dör skoning endle här varit skeptiska emot, men jag har flera par med den o medryttis/ponnyfodervärden/fotografen till fotona här har också flera sådana och vi älskar dem. speciellt nu på sommaren är dne skoningen mycket skönare!! och håller!!!)
I3340621W676H420V20120713T112201Z.jpeg

Bästa fyndet var en mountain horse jacka. rosa för 100:-

och lite mer som flughuvor, gulddressyrspö osv.
ute i skobutiken köpte jag endel vinterskor/kängor att ha i vinter i stallet för 99 o 199:-. okej att dte är juni, men här i småland är det nog snart dags.... har iaf fått använding av de gummistövlar min mor köpte på hästavdelningen för ett tag sen. (svarta, honsjälv har röda, active horse- nånting, de har varit bra iaf)

Var där för kanske 10dagar sen och köpte ett flugtäcke.
Kikade på två olika. Det jag köpte var från onehorse och kostade 279kr om jag minns rätt. Bra längd på halsen med fyra kardborrband och med lite stretchtyg mellan hals och ryggdel, magplatta med korta resågjordar (fick förlänga gjordarna till min knubbiga tinker). Nylon på insidan på svanslapp samt halsdel. Sitter hyfsat bra min grova tinkerkille som verkar nöjd. Mkt prisvärt tycker jag.

Såg att eksemtäckena verkade vara av annat tyg och modell än tidigare år så
vågade inte köpa nåt sånt i år. Tyget kändes nästan lite luddigt på insidan.

Har en fråga angående täcket. Gjordarna var för korta? Det gick inte använda täcket som det var?

Kan du inte snabbt slänga in en bild på den rosa jackan ?

Sambon ska själv till W&W i morgon och kan då stanna till en lite stund om han bara får se hur den ser ut ......

*sprang ner o skulle fota men hittade dne tyvärr inte, måste glömt dne i stallet* så tyvärr :(.

men när man åkte ner i rulltrappan så rakt fram var det ett ställ "50%/halva priset" (bland barn/ungdomskläderna på hästavdelningen)

vet att den var det första jag såg och jag tänkte "åhh jag som behöver en ny ofodrat jacka och åhhh en rosa " (på gränsen till ljus gammelrosa men den är nog ljusrosa "bombermodell tror jag med lite vinrött/röda sträck på arm o mijdemudden. sen såg jag YR mountain horse o jag tänkte "fasen då är dne nog fördyr iaf. men stod 199 så halva priset på det ;P *lycklig* dock var andra problemet att jag bara hittade i strl 140 0 150, tog en 150 trots att den var 1dm förkort i armarna.. :devil:sen såg jag ett annat ställ som de kört in (tömtprovrum/lager där dte fanns en strl 170 :) så bytte :)

Ja tyvärr, (eller mig kvittade det, 170 räckte iaf i armarna) men det stod YR (young rider?) mountain horse på så antar det var barn-ungdomskollektion för dem såg jag inte bland vuxenkläderna. piken (i lite sportigare tyg) tog jag också först en 160-170. sen såg jag att det fanns likadana (även snygga ceriserosa men jag har så mkt ceriserosa :angel:) på vuxenavd, men där var de en 10a dyrare haha o jag var snål ;-P

Jag åker ner imorgonbitti, hoppas hitta många fynd den här gången!
Jag hoppas på bra bett, fina ridbyxor och en ridväst i snygg modell.
Hoppas även på mycket benlindor och dressyrschabrak.
Vill även hitta snygga dressyrträns.

Någon mer som varit ner nyligen som kan visa bilder och berätta vad som finns?

Nu har jag varit inne en snabbsväng på gekås, ska gå hela dagen imorgon. Jag tyckte det fanns en hel del bra grejor faktiskt!

Det fanns plaststolar, tittade inte så noga på dem, kollar imorrn. Det var ganska lugnt tyckte ja, ingen kö.

Finns det några produkter från Effax där, läderbalsam tex? Eller vad finns det för lädervårds produkter?

*KL

Jag hade glömt att jag skulle bidra till den här tråden, och jag som kom ihåg att ta iaf några kort och allt! Såhär såg det ut tisdag förra veckan när jag var nere (ber om ursäkt dock att några bilder är suddiga) :

IMG_02911.jpg

IMG_02921.jpg

IMG_02931.jpg

IMG_02941.jpg

IMG_02961.jpg

IMG_02971.jpg

Återkommer med bilder på det jag köpte själv, blev dock inga mängder av hästsaker då kraken redan har så mycket :o :angel:

Om någon ser det svarta tränset med röd fodring i storlek full, köp det till mig då! ;) Fanns bara i ponny och cob när jag var där och jag vill så gärna ha ett! Haha ^^

Haha, jag sitter bara och dreglar över bilderna :D Har precis efter ett samtal med sambon bestämt att det inte blir nån Gbg/Ullaredsresa på semestern. Det blidde helt enkelt bortprioriterat för lite andra resor. Men NU känner jag behovet av att åka dit ;) Såg nåt som såg ut som ett rött schabrak. Och tröjor. Och täcken. MÅSTE nog ta en till semesterdiskussion :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka