Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det går upp lite för manken och ned lite mitt på och sen lite uppåt igen där bak, haha, jag är bäst på att förklara :) Har inte provat det på hästen än så vet inte riktigt hur det ligger. Väldigt fin färg iaf!
Det är rätt tjockt och har "fleeceaktig" insida :P

KL.

Jag var där i går och vad besviken jag blev på avdelningen, inte alls mycket som var roligt och jag tycker dom blivit dyrare på vissa saker? En hel del grejer är hästaffären hemma billigare på...

Men ett par bruna Catago dressyrskydd fick följa med hem, fanns en massa vita och svarta men bara i fel storlek tyvärr.
Sedan hade dom riktigt fina Catago-grimmor i guldfärg som jag inte kunde motstå! Sen hittade jag en tröja från MH som jag köpte, tyvärr fanns den bara i L och XL men dom var små i storlekarna.
Två flughuvor för 59/st och ett schabrak för 99 fick följa med hem också.

Täckena var inte alls något som lockade, jag vill ha roliga färger och mönster men det som jag gillade fanns bara i ponnystorlek, skitsurt! Och när jag väl hittade ett täcke till stor häst var det bara fleecefodrat vilket jag bojkottar. Nä hoppas det blir roligare sortiment när jag åker ner nästa gång! :)

Vita dressyrskydden från Catago

Nimbuzdressyr.jpg

Lila regntäcke till härt nr 2

Helenia1.jpg

Var också där igår. Blev mest förbrukningsvaror som läderservetter, sopkvast, stövelstrumpor och sporremmar. En svart låång longerpisk, ett pullarnosgrimmeludd i fårskinn och ett dressyrschabrak i läcker mild limegrön-gul färg med svart kantband och silvervit reppaspoal åkte med också. Plus en regnrock och himalayasaltsten till en bekant.

Köpte även fotoramar som iof inte är från hästavdelningen, men resultatet blev iaf hästigt :D

599413_246960492089779_829832853_n.jpg

534699_246960802089748_624060023_n.jpg

Jag med om jag åker ner i helgen och den finns kvar!! Har nog ett likadant limegrönschabrak som du köpte, är riktigt snyggt på skimmlar!! (nej jag är inte partiskt....hihi)

Ingen som vet om de har låga thub trugs eller vad de nu heter, alltså plasthinkar i roliga färger, som är låga i modellen?

Fin tavla:)

Ni som varit där nyligen. Hur är det med ridkläder, finns det några vettiga? Har de fårskinnsprodukter typ vojlock och rumpvärmare?

De fårskinnsprodukter jag minns är runpvärmare, westernsadelpad, pullarnosgrimmeludd, fårskinnsfodrade skydd (tror jag, kan kanske ha varit teddy, kollade inte så noga).

Köpte inga kläder, men kikade på ett par ridbyxor som nästan fick följa med hem.

dem har även en fårskinnspadd också :)

Tror att det har ett relativt bra utbud av ridkläder.
Jag sprang därifrån när jag hittade ett par ROSA/svarta ridbyxor som jag inte hade råd med:cry:

Vågade inte gå tillbaka dit, då jag hade köpt hästgrejer för 2000:- :idea::eek:
(jag är en fattig student som fyllde år innan ullared, så endast därför så hade jag råd med allt :D)

Senast ändrad:

Jag var där för en vecka sedan och då hade dom ganska mycket intressanta ridkläder. Mycket mh och Jacson. Ett par ridbyxor i svart/grå rutigt, en röd mountain horse jacka och en blå fleece tröja från jacson fick följa med hem. Dom hade även snygga pikéer men mycket småå och väldigt stora storlekar, typ xs och xxL.

+ Gaia tack för svar.
Jag är ute efter en fårskinnsvojlock och ridbyxor.
Finns förhoppnings vis när jag ev ska dit om ca 2 veckor. :)
Ska titta om flugtäcke med.

Jag åker på söndag, längtar redan! :D
Jag hoppas på mycket fina ridkläder, hästarna har redan allt de behöver och lite till.. Dock så kan jag tänka mig något nytt träns om det finns något fint, och dressyrschabrak går alltid åt!:o

Ska till Ullared den 15:e och jag undrar hur utbudet ser ut just nu, det var ju ett år sen sist. ;) Schabrak? Piketröjor? Långärmade ridtröjor? sedan är det lädervård och andra förbrukningsvaror jag letar efter. Hoppas på att inte allt för mycket pengar frsvinner :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka