Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Han ser lite ut som en ridskolehäst med kapad lugg :P Men det är nog att det är ovant eftersom jag bara sett honom i den långa luggen :)

Synd att du inte fick något ulltäcke över, annars hade jag lätt köpt ett av dig! Jag tyckte det var ursnygg färg! :D

Tack för svaret! Får hoppas att det finns en till mig när jag ska dit nästa vecka!

Hade även tänkt få med mig:
Vinterjacka
Fodrade ridbyxor
Ridhandskar
Ullstrumpor
Rött shabrak (finns inte rött blir det säkert någon annan färg!)
Läderbalsam
Långärmade funktionströjor
Sporrar med rulle
Ev. fleecefodrat regntäcke, alt regntäcke med tunt foder

Är i Ullared iaf. två gånger om året, men det är lika kul att besöka hästavdelningen varje gång! Resten av affären (och folket) hade jag klarat mig utan. :)

Några stycken av världens bästa ulltäcken, SUPER passform, har sen innan också.
Tyvärr hade de världens fulaste färg den här gången men det får jag leva med... Syns inte tydligast på bild men det är rutigt i lila samt en ful blå färg :crazy: 299:-
CIMG1123.jpg

Åh, så du säger att de där ulltäckena är bra? :) Jag fick ett sånt av en kompis som var nere på Ullared för ett tag sedan, i samma färg ;) Har dock inte provat det än! Hoppas det passar bra! :bump:

De hade jättesnygga vinterjackor! Bla en röd parkas som jag verkligen fick lägga band på mig för att inte ta med hem =)

Regnrocken är lite prasslig, som alla regnkläder, men inte spec mkt.

Ellipsis, haha, den är ryckt så nån klippt pannlugg är det inte ;)
Ulltäcket är vrålfult i färgen när man ser det på riktigt, spec på min fuxmaffia...

De sitter jättebra på mina hästar iaf, använder ingen gjord, bara den som sitter på täcket och den är ju jättelöst spänd. Täckena ligger helt still och har bra passform.
De är dock lite stora i storleken så gå ner en storlek. Jag har 135 till 145-hästarna och 145 till 155-hästarna här. De är ngt små i början men "töjer" sig och får perfekt passform efter hästen som äger täcket men är inte sladdrigt. Svårt att förklara.
Gillar dem skarpt iaf, förutom färgen då... De andra jag har är snyggt grönrutiga, hade hoppats på sådana men tji fick jag. Har sett dem i gult och lila samt gult och orange i rutorna tidigare så lite tur kanske jag hade ändå. Tänk om jag hade varit tvungen att köpa den färgen :eek:

Angående det rosa billiga regntäcket så har våra exemplar inte hållt regnet borta ens en förmiddag :mad:

Tur jag åkte dit så pass tidigt för hästarna var dyngsura och kalla som bara den :cry: :mad:

Möjligt att det bara kommer att användas som "vindstoppare" framöver, eller så slänger vi dom och tar det som läropengar att låter det för billigt så är det inget att ha.....

Angående det rosa billiga regntäcket så har våra exemplar inte hållt regnet borta ens en förmiddag :mad:

Tur jag åkte dit så pass tidigt för hästarna var dyngsura och kalla som bara den :cry: :mad:

Möjligt att det bara kommer att användas som "vindstoppare" framöver, eller så slänger vi dom och tar det som läropengar att låter det för billigt så är det inget att ha.....

Vad tråkigt. Har köpt ett flertal regn och vintertäcken i Ullared och råkat ut för ett som inte höll tätt. däremot så blev hästen genomsvett i det så man funderade nästan på om tyget var felvänt... Köpte två billiga (249kr) regtäcken i våras och de håller tätt jättebra!

Jag köpte ett sådant också men i lila. Det höll inte regnet borta i 2 tim ens. och hästen var genomsvett så det andades inte ett dugg (när det inte regnade) :crazy: Det är kasserat nu...

Vilka fina saker du hittade! Fanns benlindorna i fler färger? Fanns det några andra bra fynd inne?

Jag håller på att övertala min mamma och brorsans tjej om att vi ska åka ner på måndag, får se om jag lyckas! :laugh:

Tror det, kollade inte så noga då jag sökte just ett par cerisa ;) men fanns rätt mycket lindor. Så antagligen fanns det fler färger av just dessa också.

Fanns gott om länd/skrittäcken vilket var mitt bästa fynd, 149 :- tror jag det kostade eller om det var 139:-. Testade det på dressyrträningen igår och det höll tätt trots att det var spöregn från början till slut, dessutom låg det still och hade bra passform. Reflex var det på det också. Mycket bra med andra ord!

Sen kan jag rekomendera stibyglarna Simpan också köpte, hur goa som helst!

:) // Pink

Köpte ett rutigt typ förra veckan, förvisso med tunn fleecefoder över ryggen, det håller snustorrt i helt dygns ösregn. Mycket nöjd :)

*KL*

Någon från skaraborg som ska ner snart och vill ha smakråd med sig? *ser söt ut* :angel:

lånar sista knappen.

men vilka fynd alla verkar ha gjort!!!! som de där täckena med halvhals till exempel(är de testade, funkade de OK?).

JAG VILL OCKSÅ!!!! :bump: :bump:

KL

Var en snabbis på Gekås idag och det följde med en del grejer hem:

Catago dressyrskydd i svart - cob
Catago boots, 1 par vita och 1 par svarta - storlek M/cob 79;-/st
Longerlina
Pälsglans Foxfire(?) 99;-
Dandyboste 19;-
Jacson dressyrschabrak, 1 marint med gul kant och ett vitt med marin/röd kant 149;-/st

Tänkte slänga in bild så fort jag hinner :) För övrigt mkt nöjd med dagens utbud på hästavdelningen :D

Regntäckena med halvhals är testade i några dagar och funkar hittills bra. Har inte varit nåt oväder men passformen verkar bra. Har flera olika typer av hästar som fått varsitt och det verkar funka på alla, ngt stort i bogen till fullblodet.

Tror inte att det blir några bekymmer med att de håller tätt, verkar bra och jag har flera andra regntäcken därifrån som funkar oklanderligt, det äldsta är 5 år. Måste ju såklart impregneras efter tvätt men det gör man ju med alla täcken.

Regntäckena med halvhals är testade i några dagar och funkar hittills bra. Har inte varit nåt oväder men passformen verkar bra. Har flera olika typer av hästar som fått varsitt och det verkar funka på alla, ngt stort i bogen till fullblodet.

Tror inte att det blir några bekymmer med att de håller tätt, verkar bra och jag har flera andra regntäcken därifrån som funkar oklanderligt, det äldsta är 5 år. Måste ju såklart impregneras efter tvätt men det gör man ju med alla täcken.

AHA :) det verkar lovande! hoppas det finns några kvar när man åker dit... gillar halvhals-täcken!!!

min häst har bred bog, hoppas han också kan klämma sig in i dem. han knäcker typ alla täcken i bogen (de enda han inte lyckats med hittills är de från b*rjes och sh*res).

Vad har dom för tunna stalltäcken (50g-100g) och bomullstäcken inne?
Färgen, pris, tjocklek? Någon som kan kolla! :)
Letar även vintertäcke med hals ca 200g :)

Bor i Varberg så det är egentligen inte så långt, men vill gärna veta vad som finns innan jag åker!:D

KL

Är det någon som vet om det finns orange boots (är väl Catago de har?) i strl Full?

KL

Jag slänger också in en fråga här...

Är det någon som har sett om det finns klippmaskiner till häst på Gekås?
Jag ska åka dit om drygt en månad och behöver verkligen ha en till ett bra pris.

Jag åker på måndag, ska bli så spännande! Hoppas de har mycket bra saker!

Jag vill hitta massa snygga ridbyxor och ett fint dressyrträns.
Sen slinker det ju alltid ner massa saker som man inte tänkt sig från början :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur