Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*KL*

Någon från skaraborg som ska ner snart och vill ha smakråd med sig? *ser söt ut* :angel:

Inte än ;). Med tiden kommer jag bosätta mig i Dalsland och då kan vi slå följe. Jag misstänker att det kommande besöket på Gekås kommer vara första och sista gången som samboämnet följer med :D

*lånar knapp, hugger sista*

Var där i fredags, lite besviken på urvalet men fick med mig alldeles för mkt hem iaf. Däremot inget oplanerat, alltid nåt =)

Blev några sådana här i olika storlekar, fleecefodrade regntäcken med halvhals, 349:-
CIMG1097.jpg

Några stycken av världens bästa ulltäcken, SUPER passform, har sen innan också.
Tyvärr hade de världens fulaste färg den här gången men det får jag leva med... Syns inte tydligast på bild men det är rutigt i lila samt en ful blå färg :crazy: 299:-
CIMG1123.jpg

Skitsnyggt dressyrschabrak från Jacson 149:-
CIMG1139.jpg

Några ofodrade regntäcken 149:-
CIMG1143.jpg

t.

Nyfiken på dessa grejer! Ska ner snart och har detta på inköpslistan. Hur har du uppfattat passform o kvalitet nu? :)

Ja, ulltäcket och regntäcket med halvhals har jag ju svarat på, schbraken är ju schabak. Helt normala sådana ;)
Det rosa regntäcket har jag inte testat men flera andra har ju meddelat att de är skitdåliga så de är väl inte mkt att hoppas på.

Nån som vet hur det är med täcken i strl 95/100 just nu?:)
Söker ofodrat och fleecefodrat/ tunnfodrat regntäcke, ett vintertäcke och eventuellt ett tunnare stalltäcke:)
Ska till Ullared imån!

Ja, ulltäcket och regntäcket med halvhals har jag ju svarat på, schbraken är ju schabak. Helt normala sådana ;)
Det rosa regntäcket har jag inte testat men flera andra har ju meddelat att de är skitdåliga så de är väl inte mkt att hoppas på.

Ah okej, det missa jag. Täckena ser superfina ut, men ska undvika de rosa då (finns de inte i nån annan färg hade jag inte köpt ändå;) )
Nu är jag ju grymt kräsen även med schabrak, passform, tjocklek o stabilitet ;) men jag får kika o klämma när jag kommer ner. Tack!

Jag har visst tydliga problem med stavningen på schabrak idag, så går det när man har bråttom :)
Såg att mitt svar såg skitdrygt ut också, inte alls min mening.

Gillar Jacsonschabraket men har ju inte hunnit tvätta det än så jag vet ju inte hur det blir efter tvätt. Verkar stabilt och "fast" än iaf. Bra passform.

kl

Jascons vita var kvar i kväll :love: Jösses vad fint.

Det roligaste jag köpte var väl typ, eh, ingenting :p Hundramiljoner isolatorer och annat till stallet. Kul också iofs!

*kl*

Jag fick häromveckan ett svart ofodrat regntäcke med hel hals.

Det är ett superbra täcke som ännu inte har läckt det minsta :love:

Tyvärr är dock spännena på halsdelen riktigt usla så där måste jag hitta på en annan lösning. Det är sådana där spännen som man fäster maggjordarna med. Och dom går upp trots dubbla gummipluttar :mad:

Får jag bara det att fungera blir det toppen att ha över mitt ylletäcke med hals i vinter :love:

Har själv minishettis så kikade efter små täcken när jag var där.
Jag var där i början på september och då fanns det regntäcken med eller utan fleece i 85 cm, 95 cm och 105. Utan fleecefoder gick på 299 och med foder 349.
Fanns även jättefina ylletäcken. Stod att det var storlek 75 cm men jag mätte ryggen och då var det 95 cm. Tror de gick på 199.
Fanns även föltäcken från Sjöhagen wear, 75 cm i ryggen, som dom sålde ut för 149.
Tänk på att mäta ryggen på täckena. var flera som det stod 75 cm (och jag blev överlycklig :p) men som visade sig vara 95 cm när jag mätte.

Ja, jag köpte tre fleecetäcken som var märkta med samma storlek som sen visade sig vara olika stora alla tre. Så det är nog bra att kika lite extra på täckena så dom verkligen ser ut som dom ska! I övrigt är jag ändå nöjd med dom täcken jag köpt där.

*kl*

Är det någon som vet om det finns back on track-ryggvärmare till häst? Och vad de i så fall kostar :)

kl

Jag var där en sväng igår =)

Köpte Två jackor, en jacson vinterjacka i lila och en kortare vintejacka från copperfield(jättemysig!), en mysig tröja med fejkpäls på luvan, ett ofodrat regntäcke, två par vintervantar, ett par "3-ringrars" och ett par vanliga i läder, och till sist sånt där tråkigt som foder och pälsglans och sånt =)

Bilder kommer säkert =)

Ingen som har varit där i veckan eller som är där i helgen som vill rapportera lite vad som finns inne och kanske lite bilder?

Det där röda blinget var kvar här om dagen, lite allt möjligt. Och de hade många svampar :D Och en till mineralsort :p

I övrigt hittade jag inget speciellt och fota är överkurs för mig :o

Nu hade jag velat ha bilder! Köpte 2 skitsnygga fleecetröjor och en asgo jacka idag! Och massa julpynt :-P

Ja det hade varit roligt att få se en bild på :D

Fanns det några vinterridbyxor, fleecefodrade?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur