Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Jag var där förra fredagen, o då fanns fortfarande det täcket jag köpte när jag var där vid jul. Dvs ett jacson fleecfodrat regntäcke med halvhals. Kostade 399-499 nåt av dem, kostar 1500 i vanliga butiker så där gjordes ett fynd!

Sist nu så köpte jag ett träns till Leia, när jag kom hem (bor i sthml) så såg jag att det saknas en slaf på sidostycket.. Menmen, får väl sätta ett gummiband där om det krånglar. Köpte även flugmedel o en kräm för att lindra klåda. Leia har lite eksem nämligen. Sist men inte minst köpte jag en riskvast, den kostar ungefär en tredjedel av priset där som här. Så man får passa på.

Den blåa grimman som finns några inlägg högre upp köpte jag till bamora förra sommaren, förutom att fodret släppt lite på ett ställe så är den riktigt bra! Använder faktiskt hellre den än några av de märkesgrimmor hon har.

Oh jisses vad jag blev sugen på att åka dit nu! :D Vi ska nog åka lite längre fram på vårkanten, när har jag ingen aning :/
Men ni som varit där nu, vet ni om dom säljer viktboots på ullared? Har vart där miljontals gånger men aldrig tänkt o kolla efter det xD
Skulle vart skönt o hitta några där, dom e ju så jäkla dyra på Hööks annars :/

KL
Nu fanns det Kvarnbyfoders Vitafor Derby. 199:- för 25kg.
Ganska så bra påfyllt bland benskydden och gott om metallic boots.
Fanns lackträns också.
Men den linfröoljan jag brukar köpa fanns inte så jag fick ta den dyrare.
// Linda

Vad bra jobbat av kemikalieinspektionen... Om Ultra Shield förbjuds så kommer inte min häst kunna leva ett normalt hästliv under hela sommarhalvåret. Detta eftersom det är det enda medlet som hjälpt mot flygfän på honom. Han blir helt "bubblig" av betten. Och han är inte den enda. Så för mig låter det som rent vansinne och jag hoppas innerligt att det inte blir så.

Jag är helt på din linje! Här har vi hästar som springer som galningar när broms, blinningar, knott och andra bitande flygfän är som värst. Och vi har dessutom fästingar så det står härliga till... Det kommer bli väldigt synd om hästarna framöver :(

Jag är helt på din linje! Här har vi hästar som springer som galningar när broms, blinningar, knott och andra bitande flygfän är som värst. Och vi har dessutom fästingar så det står härliga till... Det kommer bli väldigt synd om hästarna framöver :(

Tur att man kan beställa Ultra Shield från USA då, dessutom billigare ink frakt än vad det var här när det gick att köpa här :)

Så sommaren är räddad trots allt :)

Men Ultra Shield är okej att sälja i år också. Så det är lugnt.

Hmm okej, GG och min lokala ridsportsbutik slutade sälja det redan i somras för att det tydligen inte skulle vara okej?

Men men det är bra om det säljs för jag tycker det är det enda som fungerar :)

I somras tog det slut för att man enligt kemikalieinspektionen bara får ta in en viss mängd i landet och den var uppfylld och därför tog US slut...
Men det bästa är nog att helt klart bunkra några flaskor nu på en gång om man har behov av att använda det under sommaren.

Kan ni inte diskutera US och S i en annan tråd? Skapa en egen om det redan inte finns.
Jag blir glad när man ser att det finns nya inlägg i GeKås tråden men besviken när det inte handlar om trådens ämne.
// Linda

kl

Om någon har missat så var det en liten uppdatering från ridsportsavdelningen i gekås-bloggen för ett par dagar sen (med löften om fler uppdateringar därifrån framöver!). Vet inte om jag får länka men bloggen finns att hitta på varuhusets hemsida ==> kategori Hästsport.

Förhoppningsvis ska jag dit en runda snart om plånboken tillåter. Har lyxen att bara ha 45 minuters bilväg dit :D Någon som vet om det är ordentligt sortiment av vår/sommarkläder än eller om det fortfarande är "mellan säsongerna" med dåligt utbud? Behöver framförallt ridbyxor eftersom mina stövlar har skavt sönder flera par i knävecken :(

Senast ändrad:

KL

Jag ska dit om en vecka :D Någon som har någon koll på om det finns några snygga vår/sommarjackor?

Jag ska dit imorgon och på tisdag, så jag ska kolla extra bra och rapportera in till Buke. :)

Du får gärna kolla om det finns Switch där nu, och om det finns vettiga flugtäcken i 155-165 :)

Det var snart 2 år sedan jag var där sist, men nu ska jag ska åka dit på onsdag med en klasskamrat.

Hoppas att vi hittar fina saker!!

Swich fanns i helgen. Köpte direkt några årsförbrukningar (=inte så mycket med 2 hästar :D).

Förskräckliga boots fanns det :eek: Nu vet jag var de kommer ifrån :cool:

Hur länge räcker en förpackning switch? Är det en omgång per förpackning eller räcker den flera gånger? Vad kostar en förpackning där nere? Ska dit på lördag:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka