Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Och jag antar att det är den sorten som man droppar i pälsen? För sen finns det som spray också va?:laugh:

299 har jag alltid betalat. Har faktiskt ingen aning om vad det kostar i vanlgia affärer :o

Den räcker länge! Maxdos är 40 ml/300 kg häst eller högre vikt om man inte har någon special som behöver (och tål) mer. En förpackning är väl typ 250 ml tror jag?

Vi swichar dessutom oftast bara 2 ggr/år om jag inte minns helt fel. Så det räcker mot fästingarna bara (rekommenderat 4 veckor men mot våra räcker det mkt längre!) för det hjälper inte mot våra knott alls.

*KL*

Var där idag igen. Tänkte att jag skulle köpa ridbyxor, men det fanns inte alls så många som jag gillade. Det mesta var i sladdrig bomull. Jackor fanns det massor av, men det behöver jag inga för sådana har jag redan köpt på mig alldeles för många av.

Hästavdelningen är lite trist just nu tycker jag. Många fina träns dock, men inget wow.

Fast jag tyckte det var rätt ok, var där idag..Hittade inga snygga långärmade ridtröjor dock, vilket var planen men är lite glad över mina vita catagoskydd, klämde på bootsen också men vet inte om vi är så guldiga:D..
Flera t-shirts slank med också..
Hade velat köpa den mjuka cob lädergrimman från catago samt golden stripe ylletäcket till vår d-ponny men, men..
Annars lite svårt om man vill mixa och matcha med typ tröjor, lindor, schabrak..

Handlade inför nästa vinter 200 grams innetäcken. 150 kr st. :-D
Samt de lila senskydden men de kändes billiga. Men de duger och skrota med i skogen :-)

2ggr/säsong ? ? ?

MINST var 6e VECKA behövs här i fästingbältet i norra småland :mad:

*KL*

Idag impulsköpte jag mig en häst så nu måste jag åka ner till Gekås igen! :D Behöver köpa typ allting. Har bara ridkläderna kvar och ett fåtal grimmor i storlek cob. Behöver köpa på mig allting i storlek full eller x-full. Åbäket är 177 cm högt!

Men oj, hur impulsköper man en så stor häst bara sådär?

Men roligt :)

Nu tycker jag att du måste visa bild på både häst och ny utrustning :)

*KL*
Jag hittade ett regntäcke, ett par ridbyxor, ett tre-delat bett och två par ridhandskar på Gekås. Sen hittade jag en jacka i en av de andra butikerna där.

Untitled.jpg

Var likadant när jag en sommar hade med mej hästen till en "ö" utanför Stockholm......

Vi blev själva bitna av fästingar senast 6 JANUARI 2012.....

Sen kom kylan med tjälen som tur var.....

Hade hellre knott än alla dessa äckliga sjukdomsspridande fästingar :mad:

*kl*
Har varit på Ullared idag. Tyckte hästavdelningen var rätt trist, det jag köpte var ett svansskydd, två piké t-shirt, glycerintvål och läderbalsam i sprayflaska och torrschampoo. Imorn ska jag in igen, hoppas jag hittar nått snyggt träns och nån grimma.

kl

Nu är jag hemma från min ullaredshelg. Det jag hade sett fram i mot med hela resan var ju just hästavdelningen men blev väldigt besviken:( fanns INGA svarta stigläder (var det jag behövde mest) och bara en modell av sadelgjord och den var skräp. Alla schabraken var urfula, skulle inte lägga dom på hästen ens om jag fick betalt. Samma sak med grimmorna.. Träns fanns det mycket men eftersom jag nyligen köpt ett för 1000kr+ så har jag tränsförbud:D
Det som inköptes var switch och något annat flugmedel, eksemtäcke + insektstäcke(hoppas kusen ska kunna få en dräglig sommar nu), fyra ess sårspray, pälsglans, 3kg hästgodis och en tröja till mig där det stor "Horse" med stor text på armen och tre kronor och "Swe" på bröstet:D

Mitt favoritköp blev dock ett jättefint ofodrat rödrutigt täcke:love: Hoppas det kommer passa!

Aah så synd med schabraken :( Jag som ska dit på onsdag och tänkt att jag skulle kolla på dom.. Jaja.. Man kan ju alltid hoppas dom får in nya.

Jag håller med dig. Jag såg bara två snygga träns, men det var tyvärr bara ponny på det ena och det andra hade mässingdetaljer på och det vill jag inte ha. Grimmorna var var varken snygga eller särskilt bra kvalitén så det blev inget där heller. Schabrak såg jag ett eller två som jag skulle kunna tänka mig, men eftersom jag inte vet vad jag kommer ha för sadel i framtiden kändes inte det som nån idé att köpa. Täcken fanns det ju dock endel av, men jag spana inte in de så noga eftersom jag inte behöver nått. Borstarna var alla superplastiga och obehagliga. Ville köpt piggborste men det fanns bara med slangfäste tyvärr.

Ni som varit där de senaste dagarna fanns de där grimskaften i pastellfärgerna kvar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka