Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

delvis kl

Jag var där idag och botaniserade lite:)

Kom hem med ridvantar, hingstkedja i "mässing", läderservetter, ridstrumpor i olika former, 1 st flughuva, pälsglans och en marinblå piké.
Jag är liksom inte sån som shoppar för shoppandets skull:p

Stod länge och funderade på de olika ledtillskotten, men avstod. Sen klämde jag en del på benskydden, dvs damaskerna, men storleksmässigt kändes de ojämna. Jag har redan allt känns det som, men ångrar att jag inte köpte nya sporrar.

Tyckte det var ganska mycket täcken, inget schabrak som föll mig i smaken, och en massa träns, men i stort sett inget i brunt. Snygga Catago-lädergrimmor fanns dock!

Kom igen nu!:D
Jag längtar jättemycket tills på lördag när jag åker!:d
Så nu vill jag ha fler rapporter om vad som finns och bilder på vad ni köpt?

Fanns det några fina ridkläder inför våren?

Mycket pikétröjor som var fina, det köpte jag själv. Ridbyxorna tittade jag inte på, men letade efter en softshellväst, den enda de hade var väldigt lång i modellen och det är ju sådär när man rider. Men jag kan inte heller påstå att jag letade aktivt efter ridkläder, så jag är fel person att fråga.

Jag såg inga BoT-produkter öht på hästavdelningen. Hundavdelningen hade lite täcken i små storlekar, men på häst såg jag ingenting.

Jag såg inte heller några BoT för häst när jag var där idag. Köpte ingenting på hästavdelningen, där fanns inget kul. Tyvärr.

Man får inte fråga efter pris i denna tråden för då stängs den...

Det får man göra i PM!

Jag hittade inte ett enda plagg på hästavdelningen som passade mig, tydligen får man inte vara lång och smal om man ska ha deras kläder? Synd, jag ville ha både fleecetröjor och någon piké, men även i de minsta storlekarna var omkretsen om magen tillräcklig för att jag skulle kunnat ha dem långt in i graviditeten samtidigt som ärmarna blev för korta och jag fick visa magen.

*kl*
Jag tycker utbudet har blivit väldigt tråkigt nu när 30% av sortimentet består av Catago och dom övriga 70% av okända budgetalternativ.
Tacka vetja när dom hade både BoT, Pessoa, Källqvist osv.

Dock ska jag väl kanske inte klaga allt för mycket nu när dom har fått in favoritlädergrimman från Catago till vrakpris. Dags att köpa sig ett litet lager kanske...

*kl*

Hur ser de ut med regntäcken?
Skulle behöva ett par lager. Frågar inte efter pris men kan någon kolla efter lite "budget"täcken.. runt 3-400 kr.. Som kan användas som slit å släng på betet. Skickar inte med mina dyra. :p

Å rapportera om de finns. Så jag vet om de är lönt att flänga eller inte :)

Jag ska dit på tisdag.
Hur ser det ut med rundsydda tyglar och tömkörningsutrustning?

Hur ser det ut med saker i Shettis storlek?
Tänker främst på träns, benskydd och täcken i strl 95:-)
Även tömkörnings grejer.

Täcken, grimmor och bett har jag köpt till shettis. Träns borde finnas (det tittade jag inte efter).

kl
Ingen som kan vara snäll och svara på hur utbudet med hjälmar och västar är?

Nu var det ett tag sen jag var där, men de sista gångerna har det varit väldigt urplockat i storlekar bland både hjälmar och västar så jag har inte hittat något av det till mej.

*kl*

Kompisen var där idag för att köpa Switch men tyvärr var det slut :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31