Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

*KL*

Vilken storlek bör man ta på catagoskydden till en halvgrov kallblodstravare? Full kanske blir för långa? :) De verkar stora i storlek.
Såg nu måtten och bilderna och blir nog cob :)

Senast ändrad:

Igår var jag på Gekås, så himla roligt! Var där senast i augusti och jag tycker att sortimentet har förbättrats, jag var jättebesviken då. Tycker att det var påfyllt överallt så det var en fröjd att plocka bland tröjor, handskar och schabrak... Mycket positivt överaskad att det fanns så mycket grejer från Catago och Jacson!
Detta fick jag med mig hem i alla fall:

dsc_0065_202437519.jpg

o Vitt schabrak med guldpassoal och marinblått kantband
o Fyra vita fleecelindor
o Guldfärgad Catago-grimma med blåa kanter
o Svart tröja med blixtlås, vit text längs med vänsterarmen
o Marint/rött/vitt fleecetäcke med svansfläta
o Rosa piké (från Damavdelningen)
o Svart piké med vit krage och vita ärmar
o Fyra st svart/vita paddar
o Stövelstrumpor från Catago
o Vit piké med blått på sidorna och en stor trea på ryggen. (från Herravdelningen men den var faktiskt märkt med Dam)

Håller med dig, jag var nere i lördags och blev riktigt glad när jag strosade på hästavdelningen. Mycket nytt och fint! Speciellt bland kläder.
Tyvärr hade jag ingen jättebudget så jag fick vända och vrida på allt innan jag kunde ta mig därifrån något så när nöjd.. hade velat handla mycket mer!

Köpte något liknande din piké, en blå med en tvåa på ryggen i polo-stil, men på damavdelningen :D

Ska dit på måndag!!!
Längtar!

Hur ser det ut med "sommar-prylar"?
Flughuvor? Sprayer? Mineraler osv?

Upp med bilder!! =D

Åh jag vet precis vilken du menar, min mamma köpte den! Ångrade att jag inte tog en sådan jag med ;)

Jaa flughuvor fanns både den vanilga, vita i nät och sedan en med öron och sist en för hela huvudet, i alla storlekar. Fanns och massa olika flugpannband för 24 kr styck tror jag. Även en himla massa exemtäcken och luvor som passade till dem.
Mineraler tittade jag inte så mycket på, vet bara att det fanns någon sån där i en bytta typ, det var det jag såg i förbifarten. Flugspray och sådant tittade jag inte heller efter, men jag tror att det stod några där också.. :)

Och så lite bilder..

Väldigt dåliga bilder men ni ser ju lite i alla fall :)

Jag köpte:
Polo-pike med stor tvåa på ryggen, 80 kr? tror jag
Tävlingsskjorta Mountain Horse 60 kr
Ridbyxor i fejkskoning 190 kr
Jacsonfleece med flaggor och logga 220 kr
Helt ofodrat regntäcke, sommartäcke, 400 kr
Bomullstäcke med kryssgjordar 150 kr

Och lite annat smått och gott!

dscf3821_202837332.jpg

Täcken

dscf3824_202837231.jpg

Piké, tävlingskjorta, ridbyxor, fleece

Åhh, jag vill åka till Ullared nu :D Röda ridbyxor och massa regntäcken, det fanns fasiken inte sist jag var där!

*knapplån*

Nu är det ett år sedan jag var där uppe, åker dit i början på juni tänkte jag. Min fråga är om någon har koll på om det finns ridbyxor i lite större storlek typ 46 :).

Ok jag ligger mellan 44-46 så det kan kanske funka då? Jag trodde att det bara fanns små storlekar, men då finns det kanske hopp :)

Det där med storlekar är lite lustigt på Ullared, STOR skillnad! Jag köpte de där fleecefodrade softshellridbyxorna som så många skrev om här i höstas, i strl 46. Har också ett par vanliga fleecefodrade. I storlek 38! :D Även ett par thermo i 38. Normalt ligger jag på strl 42. Så det lönar sig att prova såna som är för liten storlek egentligen :)

Ok det verkar ju skumt. Jag får verkligen prova när jag kommer dit känns det som :).

*KL*
Ska äntligen ner till shoppingcentret, åker dit lördagen den 2 Juni.
Vill ni att ja ska kolla in nått särskilt eller ta kort.

Åt mig får du gärna kolla om de har några BoT grejer (täcken och arbetsdamasker främst) och vad de har för priser på de olika varianterna i så fall :)

Jag var där igår och såg BoT stalltäcke för ca 1600. Såg inget annat BoT men jag kollade inte så noga heller.

*kl*
Köpte för övrigt
fleccefodrar regntäcke för 349 nkr
ridsko roping 299 kr
lila fleccebandage 2,7 m 39,95 kr
Cartago benskydd, vita i full och svarta i cob 429 kr/st
krafft multivitamin 199 kr
ridhandske 69,95 kr

Fråga om det är något ni undrar över.

Tyckte för övrigt att det fanns bra med grimmor inte läder dock, mycket fina funktions t-shirts och även regnjackor. Även mycket ofodrade täcken.

Som sagt fråga!

Jo bilder kommer nog ikväll på sakerna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka