Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

Det är väl inte så mycket att hästarna tar skada av det även om det är giftigt utan det är nog snarare miljöpåverkan man tänker på. Switch har ju inte bara ihjäl de insekter som stör hästarna utan det kan ju även ha ihjäl andra insekter, småfisk, grodyngel mm om det kommer ut i vattendrag osv. Bra för miljön att det förbjuds men dåligt för de enskilda hästarna.

*KL*
Nån som varit där under veckan.
Ska dit på lördag, så undrar lite vad som finns färgmässigt och storleksmässigt.

*kl*
Var där en snabbis idag och såg att det fanns rätt mycket märkesutrustning. Bl.a Sjöhagen Wear (schabrak, jackor, transportskydd och täcken), Massa nya Mountain Horsekläder och även rundsytt acheenträns i brunt från CAP.
Dessutom hade dom fått in en stort parti med Catagoskydden i brunt och svart

Varit ner idag, Nästan nyss kommit hem.
33090669.jpg
[/url][/IMG]Fick med mig både det neonrosa regntäcket samt det neongula regntäcket.
Samt Catago boots, grimskaft och grimmor. Även rosa silikonsnoddar.
Även ett lila dressyrspö, dock ej med på bilden.

Ska dit om 1½-2 veckor. Innan bodde jag nära men hatade stället. Sen flyttade jag till sthml o skaffade häst(ar som i 4 st!) o nu ääälsskaaar jag gekås... :P

Andas det neonrosa regntäcket ?

Det står det ingenting om, det är ett enkelt täcke helt utan foder, det är liksom bara yttertyget om du förstår vad jag menar. Men det var BILLIGT! mina båda damer fick varsitt lila, de rosa fanns bara upp till 115 och upp till 115 fanns bara rosa så lillprinsen fick ett blått (dyrare).

Mountain Horse jackorna var riktigt snygga! Jag köpte den mest praktiska, jag behöver inte vara SÅ snygg här ute i skogen. Plus en keps till mig och flughuvor till hästarna. Och ett par beige helskodda Mountain Horse ridbyxor för halva priset.

Jag bor nära, men försöker hålla mig till ett besök i månaden :crazy: och äääälskar också GeKås

*kl*

Åhh så fort man varit där och tycker man har allt så dyker det alltid upp mer saker som man vill ha :D :angel:

Senast ändrad:

Jag veeeet :p det är därför jag inte vågar åka dit oftare.

Jag får rätta mig angående regntäcket :o det andas (om man vänder på förpackningen :idea: så finns det mer information )

Japp båda andas, :) Annars hade jag nog inte vågat köpa det. :) Prova dom på hästarna, men färgen vill inte visa sitt rätta jag på det rosa täcket.

Bild på de så kallade rosa täcket.
33091169.jpg
[/url][/IMG]
Bild på det neongula.

Och Islandshästens eksem smörjs och grejjas med. Men hittar inget som funkar. ( täcken strimlar hon på löpande band)

Attans att jag inte ska dit genast... Jag skulle verkligen behöva ett neonfärgat täcke då han går i hage bredvid järnvägen numera... suuuck.....

Ja mina går också efter järnvägen samt en större väg. så dessa ska användas till vintern med fleece eller stalltäcke under.

Kl
Dagens fångst:
33095961.jpg

Lila gummiboots med kardborre stl XXL
Svarta Neoprenboots med kardborre stl XL
Longerlina röd/rosa
Tjärsalva (kanon salva till pålles eksem!)

Hittade fler roliga saker, men lyckades hejda mig själv. Så precis bara de sakerna jag faktiskt skulle ha fick följa med hem!

Kl
Dagens fångst:
33095961.jpg

Lila gummiboots med kardborre stl XXL
Svarta Neoprenboots med kardborre stl XL
Longerlina röd/rosa
Tjärsalva (kanon salva till pålles eksem!)

Hittade fler roliga saker, men lyckades hejda mig själv. Så precis bara de sakerna jag faktiskt skulle ha fick följa med hem!

Vet du om dom lila bootsen fanns i st M.?? :d

Skulle du kunna mäta både sorters boots? (omkrets upptill och nertill, och höjd på bootsen). Var de storlekarna de största storlekarna de hade? :)

Lovehorse: Nej tyvärr inga i M, inte vad jag såg i alla fall, såg bara dessa i XXL (bara en "hylla" med dessa lila gummi).

Lydia: Japp! återkommer med mått imorn :) De lila känns väldigt stora när man håller i dom i alla fall.
Ja, jag tror de lila var de största de hade. Det fanns några som också var märkta XXL, men de var mindre än andra i stl XL... Men det fanns ovanligt mycket i större storlekar nu :bump: Har tidigare bara sett upp till stl L där.

Måste bara säga att jag haft de där lila bootsen och de höll i två år innan kardborren hade lossnat så mycket att en ramlade av i skogen... Så det var ett grymt bra köp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck