Gekås / Ullareds utrustning 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2012

KL

Har dom läderkapsoner? Inte sånna tjocka och klumpiga modell h**ks, utan en lite mer smidigare :)

KL

Fick nu reda på att Ge-Kås har 3-meters grimskaft i bomull, någon som kan tänka sig att köpa 1 eller 2 och skicka?

KL

I Torsdags så var jag då på Gekås och självklart blev det några inköp på hästavdelningen ;) Tyckte allt det hade fina och bra dressyrschabrak så hade lite beslut ångest om vilka jag skulle ta men är nöjd med mina val men gillar nog det blåa bäst :D

Nosludd i fårskinn och gummisaker till mina stigbyglar :)

1348931751281_zps588411d4.jpg

Tre-delat med fasta ringar

1348931704711_zps4664129f.jpg

Läder våtservetter och 1 kg MSM

1348926264865_zps2be2b025.jpg

Dressyrschabrak :)

1348926275715_zps6890fa44.jpg

Dressyrschabrak :)

1348926303109_zps1f340ae7.jpg

Fick ett par BoT-paddar inhandlade åt mig för någon månad sen och då kostade de 250:- per padd :)

Senast ändrad:

Någon som vet om dom har träns med remontnosgrimma på Gekås? :) Och vad priset ligger på, färg spelar inte så stor roll men storleken ska vara cob :)

Var där för en vecka sen och köpte ett jättefint remontträns svart med vita sömmar för 199 kr. Då ingick även tyglar. Fanns även en variant med diamanter i pannbandet. Storlekarna var i pony,cob och full. Är jättenöjd med detta träns. Väldigt snyggt!:)

Åker den 20.e :banana:. Vet inget jag direkt behöver men kommer nog att shoppa en del hästsaker iaf.

Och om de har mycket/bra hundsaker ska jag köpa massa leksaker, tuggisar, täcken och kanske en ny bädd.

Åkte på en spontantripp till GeKås idag, sjukt mycket folk för att vara en helt vanlig torsdag! TuusenTuuusen danskar! ;)

Var i behov av ett nytt träns och hittade ett som var supersnyggt, mässingspännen, mjukfodrat i nacken, nosgrimman utanpå nackstycket, snyggt pannband och mjukt läder! För hela 219:- TAGET! :D

Köpte broddar också!

2012104212932744820442_sbig.jpg

Kanske inte bästa bilden men den duger!

Såg att dom hade dressyrskydd med ludd i från jacson för 149:-
Jacsons supersnygga schabrak, marinblåa med gul kant för 149:- tror jag, vill verkligen ha ett sånt men pengarna är tyvärr slut! :(

Ååå, det sista schabraket var fint o ser ffa ut att ha bra passform! Vad är det för märke på o pris? Hoppas det finns några kvar när vi åker ner. Hur ser det ut på hästavdelningen nu, hörde nåt om att det skulle byggas ut nu i oktober?

någon som varit där i det senaste? Vad har de för övergångstäcken/vintertäcken? Halstäcken?

Tycker också det är riktigt fint :) Märket är Catago och kosta 129 kr har jag för mig :)

Nåfon som varit där nyss som har koll på om de har några roliga färger på benlindor till ponny? Hållit i turkosa på Hööks några gånger nu, men hejdat mej då jag ska till Ullared om 3 veckor... ;)

GUD SÅ SNYGGT!!!!

Är det mörkbrunt? Hur är storleken? Någon som har lust å införskaffa åt mig :angel:

Det är verkligen supersnyggt! :D

Det är mörkbrunt med mässingspännen. Han hade ett cobträns innan som satt längst ut på sidostyckena och detta sitter på näst innersta, så kanske möjligen lite stort i storleken. Nosgrimman och käkremmen sitter bra.

Superfin läder dock lite stela remmar men med det försvann efter ett ridpass!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka