Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Jag är jättelycklig för igår fick jag veta att ett bussbolag nära mig kommer börja köra turer till Ullared, första stoppet är bara knappt 1 mil från mig, tar 10min med bilen dit.
De kommer köra 1 gång i veckan hela året ut, och det kostar bara 200kr att åka med.
Snacka om att jag kommer åka med lite spontant ibland, ni andra kanske visar något riktigt trevligt här, då är det bara jag åker med bussen ner :d

Jag ska försöka komma ihåg det, ska till kattavdelningen som jag antar ligger bredvid så det borde ringa en klocka i bakhuvudet när jag är där!:D

Hade varit supersnällt!! Tänkte ev åka upp en runda på min semester, men behöver en hundbädd lite akut, finns det vettiga där så väntar jag däremot :)

Kl

Brukar det finnas ridskor där? Min lilla tjej börjar på ridskola till hösten å behöver ett par. Åker i närheten nästa vecka :-)

Kl

Brukar det finnas ridskor där? Min lilla tjej börjar på ridskola till hösten å behöver ett par. Åker i närheten nästa vecka :-)

Jag köpte ett par bra jodpuhrs Jacson när jag var där sist. Men det var ju ett tag sen.

Oki! Tack! :-)

Vet ju att de inte har skor i sitt vanliga sortiment så jag tänkte att de inte tog in typ ridskor. Men man hoppas ju :-) Vi får se om de har när vi är där.

åhh lyxigt. inte alls avis elelr så ;P. .

Jag var där idag. en hel del onödigt som drog upp summan men också en hel del fynd.

skitsnyggt rundsytt remontträns (även nosdelen rundsydd) brunt. komplett med tyglar. ska prova o fota hästen med det imon. 99:-

MAGIC BRUSH! (eller kopior) svarta, styckpris 7,95 :- så nu fick även de två andra hästarna var sin. fast nrä jag testade den på hunden o han gilalde den o den var bra så får nog en stanna i huset.

jacsons beiga schabrak, vinröda benlindor o sånt som visats innan.

Fanns en hel del snygga ridbyxor tycker jag, mycket mountain horse!! även lite senare modeller från dem i jeans-liknande. från 320:- o uppåt tror jag. Tyvärr behövde jag inga ridbyxor, elelr rättare sagt, mina gaderober med ridbyxor är överfulla så jag får verkligen inte in ett par till...

förbygel från chetak för runt 70:- gick jag med i vagnen men la ifårn mig. (ej behov av ;P)

lamicells ponnyskydd (ändå stora nog för att passa ponnyn o spanjoren) 99:- för både fram o bakskydd.

läderolja, elrep (300m för 199:-)

handskar (älskart sorten med blingbling o reflexkant, gillar dock inte kombinationen ;P, men gillar handskarna, men slarvar alltid bort) + lite tjockare men ändå tunna och supermjuka o smidiga fårn jacson typ 29 o 39:- tror jag.

Kl.

I morgon bär det av vid 4.30 till gekås! Jag lääängtar!! Bara ca 3h o 40 min dit :p

åhh lyxigt. inte alls avis elelr så ;P. .

skitsnyggt rundsytt remontträns (även nosdelen rundsydd) brunt. komplett med tyglar. ska prova o fota hästen med det imon. 99:-

Men åh, lägg jättegärna upp bild på det (gärna allt det andra också;))! :love: Har länge varit ute efter ett sånt.:D

Väntar med spänning..:)

Här är tränset, ska väl dock tillägga att jag tro det är islandsträns = typ cob-storlek, tyglarna (o pannbandet) var lite korta men annars funkade det super på mitt iof lilla halvblodsto (litet o nätt huvud så vill ha så få o små remmar som möjligt), fanns många fler hål att ta till, men har man en stor full eller x-full kanske det inte är lika självklart...
har det ju väldigt löst spänd så ser väl inte ut att sitta perfekt kanske.
I3428955W337H507V20130725T090413Z.jpeg

Tack :)

Det fanns inte 'vanliga' rundsydda träns? Tror Cob blir lite litet åt min..:meh:

Så fint, ville också haft det när jag var där men det skulle varit i svart istället.

Har de kyllera på Gekå´s? När kommer vintergrejorna in någon som vet (september?), tänker mest på vintertäcken. Någon som köpt med halvhals därifrån? Vinterskor eller elsulor?

*kl*
Åker imorgon, hoppas ulltäcket fortfarande finns inne så åker det med ett par hem! :D Lite smått och gott på listan, det mesta sånt som alltid finns inne :)

Ja, jag har inte varit ute i stallet så jag har inte kunnat fota, sorry! Håller tummarna för att det finns kvar när du är där :)

*kl
Man kan inte se sortimentet nånstans?
Finns det täcken med halvhals? Regntäcke främst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka