Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: det blå schabraket med vit passpoal!!!! hur mycket kostade det och snälla snälla säg att det kommer att finnas kvar i höst när jag ska dit(har skullat till gekås hela året men alla i min familj envisas att åka dit utan mig:mad:)

Japp dem finns. är nästan "standard" sortimentet nu ;) men dock inte i alla storlekar alltid

Jag ska dit en runda i nästa vecka och kolla efter utetäcken, 135 och 145, med halvhals, har någon sett om dessa finns och vad de kostar?

KL

Var där för en vecka sen och handlade lite grejer:
20130823_164212_521920a09606ee71035251ae.jpg

*Ridbyxorna med gummiskoning, köpte den mörka jeansvarianten.
*Catago vindjackan
*catago grimma
*Nosludd
*guldiga och rosa snoddar
*H9imalaya saltsten
*Mint slickgrej (perfekt att stretcha med!)
*Vinterhandskar
*Hinkar m lock
*Man och svansborste i mörkt trä, typ 20 spänn! Väldigt lik de från Borstiq.
*svampar

*KL

Ska till Ullared med mamma på tisdag, så förhoppningsvis så ska jag hitta både nödvändiga saker och lite mindre nödvändiga saker :angel:

Undrar om de fortfarande nästan bara har tvådelade bett som jag läst tidigare i tråden eller om det finns något rimligt utbud av tredelade också?

Hittade faktiskt en hel del. Till och med bett (som ajg faktiskt inte hade några förväntningar på att hitta), hade riktigt tur och hittade ett tredelat eggbett i exakt rätt storlek - efter en del letande hittade jag ett "felaktigt" 11,5 cm som var 11,9-12,0 cm istället för de exakta 11,5 cm som övriga betten var :) (hade med linjal specifikt för detta ändamål :D )

Blev två par ridbyxor i nya färger för min garderob, som vanligt ett par mysiga fluffiga tjocktröjor att rida i och sedan en hel del mer eller mindre nödvändigt småplock. Tyckte det var ännu sämre på schabrakfronten än vanligt, men i övrigt var det som förväntat eller bättre.

Har inte varit där sen i somras, men jag har sett både träns och grimmor i full och xfull.
Även i lite roligare utföranden än bara tråkbrun/svart.

Någon som varit där nyligen som vet om de har några kastanjefärgat träns med mässingspännen. Helst med pullarnosgrimma :-P. Vet att de innan haft ngt med v-format pannband, men fanns inte sist jag var, o det kanske var förmörkt, men iaf rödbrunt.

Mvh/Joanna

Någon som varit där nyligen och sett om dom hade några ridstövlar med dragkedja på lager?

kan ni inte visa lite schabrak från gekås?
jag ska köpa lite nya schabrak och ska snart ner dit, jag gillar stadiga schabrak, de får gärna vara smårutiga.

Sen undrar jag vad det finns för elrep inne?
Jag ska stängsla nya vinterhagar och behöver ny stängseltråd.

Tycker tyvärr utbudet av schabrak blivit allt sämre på Gekås. Har tidigare köpt en del snygga (bland annat fina från Catago) men sist hittade jag inte ett enda. Ska ned i helgen igen och hoppas på att de har bättre utbud nu:)

Elrep brukar de väl alltid ha de stora rullarna med vit eltråd i alla fall + lite annat smått och gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka