Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag var där i helgen, men utbudet var inte så stort som jag hoppats. Det var många saker som jag hoppats hitta där som inte fanns alls eller inte rätt storlek.

Vattenhinkar med platt sida hade dom några.
Själv sökte jag större krubba att skruva på väggen - fanns inte
Hinkar med platt sida med tillhörande väggplatta/fäste - fanns inte

Bruna Catago dressyrskydd i storlek cob, fanns bara full (sista paret) som fick följa med hem i alla fall. 430:-

Elastiska lindor fanns bara i 2 pack, inte speciellt billiga och tråkiga färger så det blev inget.

Samma med dressyrschabrak, knappt några storlek full alls och dom som fanns var inget att ha. Fanns ett full allround med blå sexkantiga rutor och vinröd kant och passporal för 119:-, det inköptes i brist på annat.

T-shirt träningströja i andas-material köpte jag två en knallrosa och en grön.(andra färger fanns inte) Fanns vita fina, men tyvärr bara för stora storlekar.

Två långarmade tjockare ridtröjor och en jättefin softshell jacka hittade jag i alla fall. :)

Amigo regntäcke utan foder fanns bara i fel storlek, köpte ett haglunds för 250:-(rea), hoppas det håller tätt och sitter bra.

Skulle ha luddgrimmor men det mesta var ponny... en färg och modell i full. Så det vart den och ett par med fleecefoder istället.

Fanns en hel del bett, men som tur är hade jag måttband med. Skulle ha 10,5-11cm bett. Men dom märkta med 10,5 var 11,5-12cm. Så dom hade inget i min storlek där.
Chaps fanns bara i modeller som inte passa mig.

Tur vi hade stor bil för jag passade på att köpa ett par säckar kraftfoder i alla fall.

Du kan jättegärna få kolla om det finns några vintertäcken, gärna med möjlighet att sätta fast hals! =)

Nu var det färdigshoppat!
Sitter i bilen så kan inte ladda upp några bilder just nu.. Var väl inga bilder att direkt hurra över heller för den delen. ;)

Vintertäcken fanns massor av och i olika tjocklekar. :) Däremot såg jag inget man kunde sätta hals på... Verkade bara finnas med fast hals eller utan.

I 115 fanns ganska mycket olika täcken. Är jättedålig på det där med liten/stor bog dock. Fanns flera sorters horseweartäcken i 115 iaf! Och en massa andra sorter med för den delen. ;)

De fodrade ridbyxorna fanns iaf i storlek 42! Kollade inte jättenoga runt bland dem ifall det fanns större, men de kostade 219kr. :)

Själv kom jag där ifrån med en dunjacka från mountain horse och lite bra och ha grejer.
Fanns inte så mycket som föll just mig i smaken denna gång...

KL

Grymt dålig bild på ridbyxorna som diskuterats i tråden, med gummiskoning. Det fanns ju lite olika men jag köpte ett par som var ganska tunna i tyget, och de var lite tajtare nertill. De med tjockare tyg satt inte åt alls nertill. Jag fick tock ta typ 2-3 storlekar större än jag vanligtvis har i ridbyxor.

Jättesnygga! Vad kostade dom? :) (btw. Någon från Sthlm som ska ner till Ullared snart?)

Senast ändrad:

*kl*
Jag ska ner på måndag, ska nästan bara ha grejer från hästavdelningen :) Hoppas på att hitta ulltäcke till den lilla (115), schabrak till min akademiska sadel (dressyrschabrak i ponny-cob), ridbyxor och kanske en väst till mig! Den där långa regnrocken har jag spanat in två gånger nu, den här gången får den följa med hem om den finns i rätt storlek! Sen lite småsaker som alltid inhandlas - linfröolja bland annat :) Reflexer ska också förnyas!

Det beror på var du drar gränsen för vintertäcke ;) Dom hade amigo 200g fodrade med lös hals för fjuttiga 799:- i de flesta "storhäst" storlekar. Det är det jag använder som vintertäcke till min klippta kuse. Men jag har ju ett hemma så det vart inget nyköp för mig. (mitt köpte jag på granngården för 1500:-, så där var det skillnad.) :)

Åh hoppas det finns kvar när jag åker ner i slutet av okt. Det är runt 200 g jag har tänkt mej :p Fröken ska vara klippt i vinter, därför vill jag ha möjlighet att sätta på hals så hon inte blir som en teddybjörn på en gång.

det är den billiga modellen de har på gekås, den amigo med 600d den är mycket billigare än den med 1200d.
Det är väl den med 1200d du har som kostar 1500kr.

Jag köpte dem när jag var där för en månad sedan i alla fall. Men det kanske är någon som varit där mer nyligen som kan informera dig om de fortfarande finns : )

Nu är jag hemma igen, jag tyckte det fanns en hel del fina saker, jag saknade dock schabrak i full..

Jag köpte:
Ett regntäcke från Haglunds, såg riktigt bra ut!

Back on track stallbandage:

Svart pullarträns:

Ridhjälm med bling på:

Fleecefodrade bomullsridbyxor!! :love:

Marinblå bomullsridbyxor med röda och vita sömmar:

Nya stallskor:

Stängselmaterial:

Jag har ni provat hjälmen och de blå byxorna, supersköna båda två!
De fleecefodrade byxorna kostade 219kr, till er som frågat :)

Lackbootsen fanns igår! :)

---

Jag är överlag nöjd med inköpen, hittade dock bara ett par ridbyxor som fick följa med hem. Hade gärna fått med mig fleecefodrade ridbyxor, men de billigaste låg på 429:- Snål som man är tyckte jag det var dyrt ;)

Hittade två dressyrschabrak i strl ponny som blir lagom till min akademiska! Ett brunt jacson och ett blått Källqvist med röd/vit kant. Ett fleecetäcke till ponnyn blev det i brist på ulltäcken. Han brukar ligga mellan 105 och 115, blev glad när de hade 110! Tog upp det och insåg att han skulle drunkna i det.. Köpte ett i strl 85 som kaanske är på gränsen till stort! Snacka om felmärkt ;)

*Knapplån*

Den 15/10 ska jag dit, har inte varit i Ullared på 5 år tror jag. Tjoho!
:banana: :bump::bump: :banana:

Åh vad mycket fint du fått tag på!:)

De fodrade ridbyxorna och skorna såg väldigt fina ut!

Jag köpte ett fleecetäcke för ett par veckor sedan. 1495:- betalade jag.
Det är väl 5-600kr billigare än på andra ställen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka