Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL.

Någon som vet om de har bruna vanliga sadelgjordar i läder? :-)

KL

Jag såg en batteridriven klippmaskin nere på hästavdelningen när jag var där för någon månad sen men just då hade jag inte råd att köpa. Är det någon som köpt den och testat den?

Var där igår och det tror jag väl... Kollade inte så noga eftersom jag har svart utrustning, men svart fanns då både vanliga och hoppgjordar!

Kl*
Var ner igår med ett par kompisar som är helt sålda på Star Rider byxorna! Så vi stod där i 40 min o väntade tills de kom ut. Jag köpte inga själv men den ena vännen köpte 2 par o den andre ett par.!

Själv fyndade jag ett Amigo Hero 6 200g med avtagbar hals, ett par jacson luddamasker och en lila discogrimma! Synd att de var slut på många stalltäcken och de svarta tränsen var lite tråkiga.
Sen shoppade vi massor annat såklart då vi har typ 50 mil till Ullared.

KL

Igår var det dags igen för Gekås, sist var fem år sedan så det var på tiden! Plockade inte på mig särskilt mycket dock. Det blev två tröjor, ett par handskar, fodertillskott, ridstrumpor och axelskydd till min säkerhetsväst. Har velat ha axelskydd ganska länge och äntligen fick jag köpt ett par. Det skadade ju inte att de bara kostade 49,90:-. Klart bästa köp idag för min del!

*kl*

En spontan sväng till Ullared igår resulterade i följande:

Tre dressyrschabrak:

wpid-20131020_201408.jpg

wpid-20131020_201345.jpg

Lackade boots med strass och boots med ludd:

wpid-20131020_201208.jpg

Hagskydd med mkt ventilation, vita luddskydd Jacson, reflexgrimma, benreflexer :

wpid-20131020_201135.jpg

Blev även lite annat i form av Krafft muskel, E-vitamin, kylgel mm :)

kl

Var där idag och hittade lite prylar.

Benreflexer samt reflexväst
Tömkörningstömmar
Glitterspö i alla möjliga färger

Köpte även en longergjord som inte passade och även Isabell Werth skydden i stl s men dom var för stora för min ponny :(
Så får lämna tillbaka det nästa gång jag åker dit.

har du bild på isabell werth- skydden? har googlat men hittar inget :/

kl

ska ner på fredag :bump: har inte varit där på säkert tio år så det ska bli väldigt spännande!

Kan inte sätta in bild från mobilen men dom ser likadana ut som Expert Equi-Guard från hööks men dessa finns bara i vitt. Stora storlekar med om jag får säga det. Jag tog s till min ponny men passar snarare till ett mindre halvblod.
299 kr paret.

Jag åker dit på torsdag.
Vad kan man fynda just nu?
Gissar de inte har något travsortiment?

Fanns inte i vitt då jag var där iaf :( Tror de kostade strax under 100 lappen om jag inte minns helt fel, billiga var dem iaf!

Någon har kommenterat att det är samma som Cajsas hönät. Köpte ett men jag kan inget om sådant och min häst fattade inte poängen :-P men kan ju vara bra att ha tänker jag.

Undrar om någon har bild, mått och info om slowfeedingnäten är bra?

Det är inte riktigt samma som de äkta, de har en klenare söm runt om. Men vi har sytt en extra söm på våra från Ge-Kås och de håller måttet än så länge. Måtten är samma som Cajsas, vet inte om det kan vara typ 60x60 eller nåt sånt.

Någon som vet vad de har inne samt eventuella pris?:
* Vattenhinkar
* Kraftspannar
* Höpåsar
* Hönät

Jag är lite sugen på att åka till Gekås :).

Vet ni om det finns softshellridbyxor till barn (150-160) och vuxen (XS-S), termoridbyxor, vinterridjackor, vinterkängor/vinterridstövlar? Vad kostar det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka