Gemensam bedömning?

F

Frodo

Vad menas med att det är gemensam bedömning i medelsvår B:3?
Är det nytt för i år?
Såg i en propp. där det stod "medelsvår B:3, gemensam bedömning"
Nån som vet vad det innebär? :confused:
 
Gemensam bedömning av allmänt intryck

2004 kommer det att införas en ny bedömningsform som alternativ till den traditionella bedömningen. Bedömningen kan tillämpas i Msv B klasser på regional nivå. Ryttarna rider fortfarande ett av Msv B-programmen. Skillnaden är att två domare dömer gemensamt på ett kort protokoll som enbart innehåller allmänt intryck. Alla domare från och med kat. Msv B t.o.m. GP är förberedda för bedömningsformen.
Msv B klasser som dömts med denna bedömningsform räknas under 2004 inte som kval för juniorer till SM.
Om en arrangör använder sig av gemensam bedömning, ska det tydligt framgå i propositionen. Den extra kostnad som uppstår med två istället för en domare får vid behov regleras genom anmälningsavgiften.
Protokollen ”Allmänt Intryck Msv B” kan beställas från SvRF:s Service AB.
Då det är angeläget att komma igång med denna bedömningsform ser vi gärna att de regionala tävlingsarrangörerna använder sig av den.


jag antar att det är detta som menas.. (hittade på www.ridsport.se)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
219
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
901
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
896
Senast: Tonto
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 233
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp