Gemensam bedömning?

F

Frodo

Vad menas med att det är gemensam bedömning i medelsvår B:3?
Är det nytt för i år?
Såg i en propp. där det stod "medelsvår B:3, gemensam bedömning"
Nån som vet vad det innebär? :confused:
 
Gemensam bedömning av allmänt intryck

2004 kommer det att införas en ny bedömningsform som alternativ till den traditionella bedömningen. Bedömningen kan tillämpas i Msv B klasser på regional nivå. Ryttarna rider fortfarande ett av Msv B-programmen. Skillnaden är att två domare dömer gemensamt på ett kort protokoll som enbart innehåller allmänt intryck. Alla domare från och med kat. Msv B t.o.m. GP är förberedda för bedömningsformen.
Msv B klasser som dömts med denna bedömningsform räknas under 2004 inte som kval för juniorer till SM.
Om en arrangör använder sig av gemensam bedömning, ska det tydligt framgå i propositionen. Den extra kostnad som uppstår med två istället för en domare får vid behov regleras genom anmälningsavgiften.
Protokollen ”Allmänt Intryck Msv B” kan beställas från SvRF:s Service AB.
Då det är angeläget att komma igång med denna bedömningsform ser vi gärna att de regionala tävlingsarrangörerna använder sig av den.


jag antar att det är detta som menas.. (hittade på www.ridsport.se)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 232
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 575
Senast: Mabuse
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 647
Senast: caballus
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp