Gemensamt kalas - när?

Bukefalos 30 år!

gul_zebra

Trådstartare
Dum fråga kanske men under 2026 fyller jag 40 år och min sambo fyller 60. Givetvis vore det roligt med ett 100-årskalas :D Vi brukar vanligtvis inte fira så mycket utan när jag fyller kommer den närmsta familjen på tårta och när han fyller brukar det bli gemensam middag på ett thaiställe med de närmsta bara, inget extra bara för att det är jämnt. Ingen av oss är direkt "kalasiga" och det vore kul att göra ett undantag när vi ändå blir 100 ihop, om än inte jättekalasigt då heller :laugh:

Jag testade googla och hittar typ ingenting, det kanske inte är något folk gör längre? Jag funderar mest över tidpunkt - sambon fyller i februari och jag i augusti så det skiljer ju ett halvår. Vad är kutym, läggs det när som helst, mellan födelsedagarna, när bägge fyllt? Finns det öht någon kutym kring det här?

Vi firade 90-års kalas tillsammans, vi fyller båda på hösten men min sambo fyller jämnt året innan mig.

Vi firade i juli när många av våra vänner var här på semester och höll till i byns bygdegård.

Dum fråga kanske men under 2026 fyller jag 40 år och min sambo fyller 60. Givetvis vore det roligt med ett 100-årskalas :D Vi brukar vanligtvis inte fira så mycket utan när jag fyller kommer den närmsta familjen på tårta och när han fyller brukar det bli gemensam middag på ett thaiställe med de närmsta bara, inget extra bara för att det är jämnt. Ingen av oss är direkt "kalasiga" och det vore kul att göra ett undantag när vi ändå blir 100 ihop, om än inte jättekalasigt då heller :laugh:

Jag testade googla och hittar typ ingenting, det kanske inte är något folk gör längre? Jag funderar mest över tidpunkt - sambon fyller i februari och jag i augusti så det skiljer ju ett halvår. Vad är kutym, läggs det när som helst, mellan födelsedagarna, när bägge fyllt? Finns det öht någon kutym kring det här?
Jag tycker det blir lite symboliskt att lägga festen typ mittemellan era födelsedagar. Alltså maj, då kan ju vädret ha hunnit bli härligt också. Men man kan ju göra precis som man vill :)

Jag och mitt ex hade 50-års kalas. Det var bara hans släkt och några gemensamma vänner/kollegor som var bjudna och bara han som fick presenter. Kl 20.30 hade han druckit för mycket och däckade. Hoppas det går bättre för er! 😁

Tack! Vad bra, då kan vi lägga det när det passar. Vi har övervägt att hyra ånglok med restaurangvagn i föreningen sambon är aktiv i och då får det inte vara för torrt i marken om vi ska kunna åka :D
Åh vad roligt. Om det ska vara långt kan man ju åka, stanna, ha promenad/picknick/krocket och sedan äta i restaurangvagnen eller ngt. Säger jag som direkt tänker mig ngt slags 20-talstema. :D

Vilken häftig grej!
Det är fördelen med en tågnörd till sambo! :D

Åh vad roligt. Om det ska vara långt kan man ju åka, stanna, ha promenad/picknick/krocket och sedan äta i restaurangvagnen eller ngt. Säger jag som direkt tänker mig ngt slags 20-talstema. :D
Eller hur! Det är inte långt tyvärr utan en sisådär 20 minuter enkel väg den sträcka de kan köra. Men det är fullt tillräckligt :)
20-talstema låter skitkul, tyvärr är vi tråkiga och rätt nöjda med mat och ånglok och iaf jag har en familj som nog är rätt nöjda med det :D

Vi gillar det enkelt säger vi och hyr ett jäkla ånglok - ironin är slående :rofl:

Liknande trådar

• Det där med kalas...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat