Genom rondellen?

Tittar jag på den rondellen är alla avfarter nästintill rakt emot varandra. Så då blir det 3:e avfarten istället för 2:a som troligen de flesta räknat som rakt igenom.
Det är då man är glad att GPSen faktiskt säger ta tredje avfarten i rondellen, samtidigt som man tycker den är fånig när den pratar om ta andra avfarten. Jag skulle ju ha glömt vilken som är rakt fram när jag väl är inne i den, och man kan inte riktigt se rakt över tydligt tror jag :D
 
Det är då man är glad att GPSen faktiskt säger ta tredje avfarten i rondellen, samtidigt som man tycker den är fånig när den pratar om ta andra avfarten. Jag skulle ju ha glömt vilken som är rakt fram när jag väl är inne i den, och man kan inte riktigt se rakt över tydligt tror jag :D
Jo det är bra med gps:er ibland, ibland är de mindre bra. 😅
 
Hinner du analysera det när du kommer körande, ska ha koll på trafiksituationen och inte har fågelvy?
Ja jag hinner det, kan dock inte säga detsamma för andra (inte fel att använda gps då om man är osäker). Jag brukar ha en överblick av rondellen långt innan jag är framme, hänger nog mycket ihop med tanke på jobbet för att undvika onödiga stopp och få en överblick vart alla tar vägen osv.
 
Jag tolkar det som att köra rakt fram. Blir jobbigare med GPS däremot.. "ta andra avfarten". Då får man ju räkna infarter för att komma rätt.

Men jobbigast är en rondell som ligger mellan Södertälje och Nynäshamn, tror det är en nära Botkyrka. För att komma till Nynäshamn ska man åka rakt fram, bara det att den avfarten är till höger om en och åker man rakt fram kommer man till Botkyrka.. :banghead:
 
Hur skulle ni köra i denna cirkulationsplats i UK? :D
Visa bifogad fil 57880
Åh hjälp! 😬

Nu fick jag flashbacks från när jag pluggade på Irland och mina föräldrar kom på besök så vi hyrde bil. För att komma ut ur stan var det en stor rondell som skulle passeras. Det var nog en helt vanlig rondell men den var flerfilig och det var trafikljus inne i den (ett vid varje in/utfart). För att komma ut var man tvungen att hinna byta fil mellan trafikljusen. Som om det inte var tillräckligt svårt som svensk att köra vänstertrafik i högervarv, med en bil där blinkerspaken och vindrutetorkarspaken hade bytt plats 🤣 Jag tror jag kom ut på tredje varvet 😌
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 184
Senast: Enya
·
Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 581
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 339
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 860
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp