Genusperspektiv; till vilket pris?

Sv: Genusperspektiv; till vilket pris?

Är det verkligen så att bröst blir hängiga på en 15-åring bara för att hon inte använder BH? Och om det blir det, varför anses det vara så fult med hängiga bröst? För vem använder vi BH:n? Jag personligen avskyr BH men har det i sociala sammanhang ändå för att konvenansen kräver det och jag är lite mesig.

Det finns tydligen faktiskt forskning på det ;) vilket gjorde Aftonbladet lite upprörda såklart. Jag minns inte helt, du kanske får leta. Men jag har för mig att de kom fram till att börja med BH väldigt tidigt var dåligt för brösten, bindväven utvecklades inte så bra och brösten kunde bli hängiga. Å andra sidan var det bra att ha BH när de nått en viss storlek, eller bindväven drogs ut och de blev hängiga :)

Fult och fult, jag vet inte, jag har inga åsikter egentligen om andras bröst. Men i allmänhet verkar ju folk klaga om de har hängiga bröst. Min gudmor har väldigt långdragna ena som hon har svårt att få in i BH ibland. Om hon inte har BH är de nedanför naveln och jag antar att de kan hamna i kläm.

Jag har C-kupa (lite optimistiskt kanske, om jag ska köpa "fin" stel BH så är jag väl uppe i D eller större. På min minimizer så har jag C), utan BH kan jag inte hoppa, springa till bussen osv utan att det gör ont. Jag gillar att inte ha hängbröst, om jag ska ha finklänning som sitter åt lite kan jag ju bara skippa BH så slipper jag leta axelbandslös. Har man A eller B kupa så kanske det inte spelar ngn roll, BH eller ej oavsett. Jag använder BH för min skull, så kan andra ha det eller inte för vem de föredrars skull.

Läste förresten om några kvinnliga antropologer som forskade på ursprungsbefolkning och bodde hos dem. De skänkte bort alla sina BH:ar och till slut också sina trosor som BH eftersom konceptet blev så extremt populärt. Så antagligen kan folk tycka det är bekvämt även om det inte är snyggt.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp