Bukefalos 28 år!

Ger ni era hästar

Aningsfull

Trådstartare
vitamintillskott/annat fodertillskott nu när vintern närmar sig?
Vad ger ni, och varför ger ni det?
 
Precis som med mig själv ger jag vitaminer/mineraler året om. Ger Chevinal plus och har gjort i många år nu. Tycker min häst blev finare i pälsen av det, där e mycket b-vitaminer och så passar det bra till vårt grovfoder. Chevinal innehåller ju inte ca och p och bara lite mg så det passar bra eftersom jag redan har tillräckligt med det i höet.
 
Jag ger min häst B-vitamin när han sätter päls, annars blir han så trött.
 
Hej!

Jag ger Vitamineral till pålle, men det gör jag iof. året runt. Brukar också ge tillskott av B-vitamin under vår och höst!
 
Ger VSL och flytande biotin nu, och morötter förstås. Mineraler och kalk får dom året om. Ger B-vitamin (Shy Feeder) när de fäller sen.
 
Jag ger -förutom mineraler- Multivitamin (Basic), B-vit (Krafft), groddolja och lite extra E-vit (Krafft). Ger några morötter med, mest som lite mums.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
592
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
511
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp